Veelerveen 2 (zon) - BNC 2 (zon)

BNC 2 (zon)

Erwin Musch (schot)
Ammersken (schot)

Mannen Zondag reserve (A-cat), 2, 3e klasse F

7 april 2013 10:00

07 april 2013 Godenzondes – B.N.C. 2; eindstand 10-2

Nee hoor, het is geen tikfout en er mankeert u ook niets aan uw ogen en/of rijk gevulde hersenpan. Het werd echt 10-2 in het voordeel van de spelers van het tweede elftal van de voetbalvereniging Veelerveen, Godenzondes. Wéér een record naar de filistijnen. Onder leiding van het duo Van Bree/ Van Bree hebben we er nogal wat gebroken de laatste jaren. Grote hoogtes, diepe dalen. Zo pakten we begin vorig seizoen voor het eerst in de historie de koppositie in de reserve derde klasse F na een eclatante 7-2 overwinning uit bij de embryo’s van de vv Haren 2. Het was natuurlijk wel van uitermate korte duur en omdat een aantal ploegen ongeveer een wedstrijd of vier minder had gespeeld op dat moment, maar toch. We hebben de afgelopen seizoenen een keepertje of drieëndertig ingepast en vervolgens achteloos weer van de hand gedaan. Of ze stapten zelf op (rare snuiters). We hebben dit seizoen een absoluut record gevestigd met betrekking tot het aantal al dan niet zichtbare blessures bij diverse Godenzondes. Mauro Badpak verbrak daarmee en passant een individueel record. We behaalden recent als gezegd de grootste naoorlogse overwinning en van september tot aan februari wisten we daarentegen niet één klein flutwedstrijdje tot een goed (lees: winnend) einde te brengen. Bijna een half jaar lang alles op onze Goddeloze kloten, maar elke zondagochtend wel gewoon weer de wei in, met de bek in de plenzende regen. Ook een record…….

Nog voor Wim Reer ook maar een bal had aangeraakt, stond het 5-1 in het voordeel van de Godenzondes. Wim deed niet mee. Iedere aanval werd met ogenschijnlijk groot gemak gepromoveerd tot eendvogel. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk. Ik zelf heb werkelijk geen idee, alles leek zomaar ineens op zijn plek te vallen. Niemand die het begreep. Maar wat je niet begrijpen kan, moet je bewonderen en dat deden we dus ook met zijn allen in de rust. Ruststand 5-1.

Tijdens de rust de gebruikelijke verrichtingen: Romano uit het Westen die een compleet arsenaal aan traditioneel gerolde sjekkies naar binnen staat te hijgen alsof zijn leven er van afhangt, onze doelman Arjan Redt waar weinig op af te dingen valt, veel Godenzondes die het verdriet met betrekking tot het gemis van onze voormalige doelman Cherjan toch nog niet helemaal verwerkt lijken te hebben. Het is ook zo’n somber gezicht. Die lege plek en dan die naargeestige witte tegeltjes aan de wand. “Zou hij monarchist of republikein” zijn, vraag ik me plots af. We zullen er misschien wel nooit achter komen. “Als ik zo doe”, zegt Mauro Badpak (en hij probeert in spreidstand zittend met zijn hoofd tegen de muur, pens vooruit, holle rug, een intrapbal precies boven zijn bilnaad op zijn stuitje te friemelen) “dan trekt het enorm in mijn liezen en rond mijn rectum”. We adviseren Mauro om voortaan dan maar geen ballen in de buurt van zijn liezen, bilnaad of rectum te laten komen en verlaten de kleedkamer weer voor de tweede helft.

De tweede helft gingen wij, spelers van het tweede elftal van de voetbalvereniging Veelerveen, Godenzondes, onverdroten verder met waar we gebleven waren: scoren. Ook na de pauze lukte alles en werd er hoegenaamd niets weggegeven. Eindstand zogezegd 10-2, doelpuntenmakers: 1-0 Just In, 2-0 Just In, 3-0 Martin Oprisping, 4-0 Martin Oprisping, 5-0 Mauro Badpak, 6-1 De Clown, 7-1 Aron Armando Ammersken, 8-1 Romano uit het Westen, 9-2 Martin Oprisping, 10-2 Just In.

Door deze overwinning komen we op een nog steeds troosteloos puntentotaal van slechts negen. Klinkende overwinning, zoete wraak op Vito Andolini Corleone. Voelt fijn, maar wat heb je er aan als geen dode hond zich in jou interesseert en je niet meer degraderen kan, niet meer promoveren kan of geen kampioen meer kunt worden? Het is vermoedelijk ons lot. Volgende week woensdag uit naar Bellingwolde 2, inhaalduel. Maale ploug zou Jan Zuurman gezegd kunnen hebben…………

Opstelling Godenzondes:

Arjan Redt, Erik Rouppé, Renhard Moet, Aarswin v/d Boom, De Clown, Rambo Sprik, Mauro Badpak, Aron Armando Ammersken, Just In, Romano uit het Westen, Martin Oprisping

Statistieken:

Toeschouwers: 13?

Godenzonde of the match: Martin Oprisping (als een mes door de boter)

Citaat van de dag: “Ik heb zowat nog goin baale had” (Arjan Redt in de rust)

Erik Rouppé