Veelerveen 4 behaald tweede overwinning

SPW 4 (zon)

Mannen Zondag reserve, 3, 6e klasse 05

17 maart 2013 10:00

Veelerveen 4 –  SPW 4                                                     Zondag 17-03-2013.

Vandaag speelden zowel het 2e als het 4e thuis hun wedstrijd. Dit onder bepaald niet mooie weersomstandigheden. Het was koud , nat en het sneeuwde bijna de gehele wedstrijd.  De wedstrijd van het 3e tegen Wedde 4 was zaterdag al afgelast. Hierdoor had leider Rene Haaijer de beschikking over , jawel 15 spelers. Wat een weelde , 4 reserves. Ook blondje Koolhof was aanwezig.  De wedstrijd stond onderleiding van H. Wilts. Het viel niet mee , iedereen had last van koude voeten ,laag vliegende sneeuwvlokjes en ijsvorming onder de schoenen.  Als laatste man stond Tinus Moed opgesteld , moet zeggen dat hij een puike wedstrijd speelde. Ook Rossie Moed was weer ouderwets aanwezig , hij was overal op het veld te vinden. Na een kleine kwartier bibberen , kwamen we op 1-0 voorsprong. De bal werd via Mark Kruize voorgegeven op Eddie Heukers , deze legde de bal breed waar de vrijstaande Folko Koolhof , zonder veel moeite de bal tegen het net deponeerde. Dit is een mooie opsteker, doordat Spw een jonge speler als  spelverdeler op het middenveld heeft staan schuift Albert Norder (onze Speedy Gonzales) van de voorstopper positie na het middenveld. Met maar één opdracht , mandekking op de spelverdeler. Jans schuift terug naar de voorstopper positie. Helaas laten we de touwtjes een beetje vieren en Spw komt af en toe gevaarlijk voor het doel. Echter Arjan Reit staat zijn mannetje en pakt de één na de andere bal. Helaas is het na een half uurtjes spelen toch raak. Doordat we zoals we wel vaker doen , staan te slapen , wordt een schot in eerste instantie door Arjan gekeerd , op de losgelaten bal wordt alleen door de spits van Spw gereageerd en deze maakt geen fouten en zorgt voor de 1-1. Helaas moet onze Speedy Gonzales met een blessure het veld verlaten. Hij wordt vervangen door Patrick Jongeling. Na een fraaie aanval wordt via Mark Kruize , snelt Rossie via de linkerkant van het veld na de achterlijn. Met een bekeken schuiver , brengt hij ons weer op voorsprong , 2-1. Eigenlijk hadden we voor de rust nog een keer moeten scoren , maar Henkie Kruizinga strompelde over twee sneeuwvlokjes en schoot naast. In de rust worden de koude tenen weer enigszins opgewarmd , Henkie maakt plaats voor Wubbo Mulder en Eddie Heukers maakt plaats voor Patrick ter Veldhuis.We beginnen weer sterk aan de 2e helft , er worden driehoekjes gemaakt en er is strijd. Na een kleine kwartier spelen volgt echter een mindere periode en wordt Spw sterker , ze komen dan ook verdiend op gelijke hoogte , 2-2.Halverwege de 2e helft maakt Teelko Koolhof , alias Blondje , zijn opwachting in het veld. Is voor hem jaren geleden dat hij een bal getrapt heeft. Maar moet zeggen dat hij weer als vanouds op zijn  bekende rechtsback positie stond te voetballen.Vlak voor het einde wordt Mark in de diepte gestuurd , de bal beland precies tussen de keeper en Mark in , doordat de keeper enigszins twijfelt en Mark wel alert reageert , weet Mark net zijn dikke teen tegen de bal te zetten en de bal verdwijnt met een fraaie curve in het doel. We staan weer voor en dit houden we tot aan het einsignaal vol. Een fraaie overwinning , we hebben lekker gebald en de kou zijn we snel vergeten.

Het wordt een beetje eentonig , maar leden van voetbalvereniging Veelerveen laat je van de beste kant zien en meld je donderavond weer present , zodat de jongens van de Tc iedere zondag zonder problemen 4 elftallen de wei in kunnen sturen. Zoals het nu gaat , komt het niet goed en dat is jammer voor de leden die wel graag een balletje willen trappen. Kom op uit die luie stoel en laat ons niet in de steek.

Jans Sweertman