Veelerveen 2 (zon) - Groninger Boys 4 (zon)

Groninger Boys 4 (zon)

Mannen Zondag reserve (A-cat), 2, 3e klasse F

17 maart 2013 10:00

17 maart 2013 Godenzondes – Groninger Boys 4 (0-7)

Hoewel het affiche Godenzondes – Groninger Boys 4 voor alle onwetenden onder u anders zou doen vermoeden, want wat valt er nou te duchten van een vierde elftal, wisten wij, spelers van het tweede elftal van de voetbalvereniging Veelerveen, Godenzondes, allemaal op voorhand wel dat het een zware pot zou worden tegen de fanatieke dynamische Knuppels oet Stad. Ze zijn toch ook niet voor Jan Lul koploper. En aldus geschiedde. Gedurende de gehele wedstrijd hobbelden we achter de feiten aan, hoewel we geen poot hadden om op te staan. Op zich toch ook wel weer knap: geen poot hebben om op te staan en toch achter feiten aanhobbelen, maar dit geheel terzijde. Met voor onze begrippen zeer verzorgd voetbal werden we van het kastje naar de muur gestuurd. En als Godenzondes ergens niet goed in zijn, dan is het wel van het kastje naar de muur strompelen zonder poten. Strompelen van het bankje naar de koelkast kunnen we vele malen beter, maar dat werd pas na negentig minuten van ons gevraagd. In de eerste helft wisten we de schade nog redelijk te beperken. Rust, 0-2.

Tijdens de rust weer weinig nieuws onder de zon. Romano uit het Westen die er nog maar weer een paar rukjes aan geeft, het niet aflatende gemis dat onze voormalige doelman Cherjan heet en mijn gedachten die naar hem afdwalen. Wat zou hij aan het doen zijn? Zou hij voor een andere sport hebben gekozen? Zou hij ambities hebben op een totaal ander vlak? Zou hij toch stiekem aan een comeback werken? Zou hij ons ook zo vreselijk missen? Zou hij in de politiek zijn gestapt? Ik wist het niet en dat maakte me confuus.

In de tweede helft werden we zo mogelijk nog verder op eigen helft teruggedrongen. De Groninger Knuppels die bijna ergerlijk op jacht gingen naar een zo hoog mogelijke score omdat dat nog wel eens van pas zou kunnen komen in hun strijd om het kampioenschap met Stadskanaal 3. Op een overdosis fanatisme zijn wij nog nooit betrapt. Wij kloten elke week gewoon wat aan. Begrijp me goed, je kunt een gezonde portie fanatisme of geestdrift natuurlijk nooit ofte nimmer afkeuren, maar ga dan elders in Stad lekker in een eerste elftal voetballen dan krijgt je tomeloze inzet ook nog aandacht van mens en media, maar vermoei ons, spelers van het tweede elftal van de voetbalvereniging Veelerveen, Godenzondes, niet meer met die flauwekul. Wilskrachtig liepen de Stadse roodwitten in de tweede helft uit naar een niets aan het toeval overlatende 7-0 overwinning. Eindbalans Godenzondes – Groninger Boys 4 over twee wedstrijden: 0-13. Dus…..

Onze eerstvolgende wedstrijd is de kraker tegen de gelouterde mannen van Stadskanaal 3 Alweer thuis. Wens ons alstublieft sterkte, wijsheid en kracht, maar bovenal warmte. In je hempie staan is namelijk bepaald geen pretje en helemaal niet nu Zeus ons ook nog zo ijskoud loopt te klieren, vlak voor Pasen. Het valt soms bepaald niet mee om een Godenzonde te zijn…………………………………

Opstelling Godenzondes:

Wim Reer, Raging Red Bull Nonko, Graatje Dekker (10. Erik Rouppé), Rambo Sprik, De Clown, Renhard Moet, Aarswin v/d Boom, Aron Armando Ammersken, Just In, Romano uit het Westen, Bear v/d Mear (60. Martin Oprisping)

Statistieken:

Toeschouwers: handje vol idioten

Godenzonde of the match: Wim Reer (net pur)

Citaat van de dag: “Het ging best aardig, wel jammer van die tegengoals” (Romano uit het Westen)

Erik Rouppé