Door de ogen van coach (Veelerveen 3 - SPW 4)

Veelerveen 3

SPW 4 (zon)

Kruize (schot)

Mannen Zondag reserve, 3, 6e klasse 05

18 november 2012 10:00

Door de ogen van coach

Het is dondermiddag 15:30 uur, zijn werkdag bij het waterschap zit er bijna op. In gedachten neemt hij de training nog even door; warming up, volg de bal, positiespel met één maal raken en dan nog even een extra conditie oefening, zal Folko niet leuk vinden maar dat hebben de jongens wel nodig. Hij stapt met een goed gevoel uit de tractor. Hij is tevreden.

Donderdagavond 19:30 uur, er zijn maar acht spelers, dit valt een beetje tegen maar de “harde kern” is er. De training verloopt zoals hij in gedachten had. Hij is tevreden.

Kwart over tien, Wubbo zal zo wel komen met de “opstellingen”, als hij maar niet te veel goede spelers aan het 2e geeft. Dan is Wubbo er; Bart en Justin gaan naar het 2e zegt hij maar we krijgen Wim en Erik hiervoor terug.

Jammer denkt hij maar dit zijn wel goede vervangers en met hun erbij moet het ook kunnen, hiervan kan ik wel een leuke opstelling maken. Hij is tevreden

Zaterdagmiddag, kwart over vier de telefoon gaat, het is Wubbo, toch niet alweer afzeggingen denkt hij. Wubbo zegt dat het 4e is afgelast en Erik met het 2e meegaat, Stefan heeft nog afgezegd, hiervoor komen Folko, Richard Meijer en Richard Hansma erbij.

Het is niet anders, als hij tot morgen tegen Wubbo zegt, flitst een opstelling door zijn hoofd, het moet kunnen met deze jongens denkt hij. Hij is tevreden.

Zondagmorgen 8:45 uur, hij vult het wedstrijdformulier in. Waar is het pasje van Wim?

Iemand zegt: die is ook met 2e mee er was nog een afzegging. Een half jaar gelden zou zijn dag verpest zijn maar deze jongens hebben goed getraind en hebben zelfvertrouwen. Hij past de opstelling nogmaals aan. Hij is tevreden.

Het is kwart over negen, hij is in de kleedkamer om zich om te kleden, hij legt zijn “handdoekje”op de grond, hij wil geen vieze sokken krijgen. De laatste tijd maken de spelers opmerkingen over zijn handdoekje maar hij doet dit al jaren.

Hij is er klaar voor en geeft de opstelling door aan de spelers:

Doel: Arjan

Verdediging v.l.n.r. : Hans, Boelo, Albert en Bert

Middenveld: v.l.n.r. : Wubbo, Mark, Rosken en Richard Meijer

Voor: Patrick en Rene

Wissels: Richard Hansma en Folko

Tien uur de wedstrijd Veelerveen 3 – SPW 4 gaat beginnen. Zijn jongens starten goed, hij ziet Rosken een een prachtig steekballetje geven op Wubbo die vervolgens de bal teruglegt op Mark, 1-0 en even later is het Mark die Patrick bediend, 2-0.

Het gaat goed, de spelers houden zich aan zijn opdrachten en binnen het halve uur is weer Patrick die scoort, 3-0. Dit is tevens de ruststand. Hij is tevreden.

Hij drinkt een kopje thee en geeft aan dat Bert wordt vervangen door Richard Hansma, Folko blijft nog even wissel. Hij is er nog niet helemaal gerust op daarom wijst hij de jongens er op om vooral geconcentreerd aan de 2e helft te beginnen, ze beloven het. Hij is tevreden.

De 2e helft beginnen zijn jongens fel, de tegenstander wordt vastgezet en vooral Rene krijgt veel kansen maar die worden niet benut. Maar er wordt niets weggeven en als scheidsrechter Wilts affluit zitten de drie punten in de knip. Hij is tevreden.

De jongens zitten in de kleedkamer en zijn bijna klaar met douchen en zien dat de coach er niet is. Hij loopt zeker een ere rondje zegt een speler lachend, een ander denkt dat hij van alle aanwezigen felicitaties in ontvangst neemt. Maar al lachend denken ze allemaal hetzelfde, ze weten wel waar hij is………

Hij neemt een trekje, hij heeft net een biertje gehad en staat buiten genietend van een sigaartje, hij voelt zich lekker, weer drie punten. Hij is tevreden…………..

Wubbo Mulder