Musselkanaal 5 - Veelerveen 4

Musselkanaal 5 (zon)

Mannen Zondag reserve, 3, 6e klasse 05

4 november 2012 10:00

Musselkanaal 5 – Veelerveen 4.                                                   Zondag 04-11-2012.

Na de derby van vorige week tegen onze eigen jongens van Veelerveen 3 stond vandaag de wedstrijd tegen Musselkanaal 5 op het programma. Door het grote aantal afwezigen , allemaal door uiteen lopende redenen , was de wedstrijd van Veelerveen 3 afgelast. Het vierde werd aangevuld met keeper Arjan Reit , spits Patrick Jongeling en verdediger Boelo Niemeijer.

Bij vertrek bij de kantine bleek dat we waarschijnlijk nog steeds niet voldoende mensen hadden om alle posities te bezetten. Gelukkig was Albert Smit ook nog bereid om met ons mee te gaan na Musselkanaal.  In Musselkanaal aangekomen had onze leider R. Haaijer de beschikking over 12 spelers. In de nacht had Benny van Hoorn zich afgemeld , hij had nachtdienst. Ook Patrick ter Veldhuis kwam niet opdagen (hij had zich verslapen , meldde dit via sms om 10:15 uur) en ook kwam Eddie Heukers niet opdagen. Tijdens de warming up greep Henk Kruizinga zich al een aantal keren na zijn been en na amper 5 minuten gespeeld te hebben , viel hij ook al uit. Robocop Rene Haaijer was zijn vervanger. Musselkanaal 5 is een ploeg met dezelfde kwaliteiten als Veelerveen 4. Dit is echt ons niveau. Er werd lekker gespeeld en beide ploegen kregen ook de nodige kansjes. Bij een fraai opgezette aanval werd Patrick Jongeling diep gestuurd door R. Zuur. Zijn voorzet , belandde in de voeten van goaltjes dief Albert Smit , met veel venijn knalde Albert de bal tegen het net . Eindelijk weer eens een goal voor Veelerveen 4 , was volgens mij 6 wedstrijden geleden dat we voor het laatst gescoord hadden. Het spel van beide ploegen was niet best , maar wel spannend. Vlak voor de rust , was er nog een goed uitgespeelde aanval , de voorzet van Patrick werd door de verdediging van Musselkanaal slecht uitverdedigd. De bal belandde op circa 20 meterafstand van de goal in de voeten van Jans , deze bedenkt zich niet en haalt uit , het schot krult richting de kruising , echter de bal wordt vlak voor de kruising door de laatste man van Musselkanaal uit het doel gekopt. Dit was ook het laatste wapenfeit en de goed leidende scheidsrechter fluit voor de thee pauze.

De tweede helft is niet veel beter dan de 1e helft. Beide ploegen krijgen genoeg kansjes maar weten niet te scoren. Bij elkaar opgeteld hadden we zeker 4 a 6 keer moeten scoren ,echter R. Zuur en P. Jongeling hebben het vizier niet goed staan. Na een kwartier spelen komen we dan toch eindelijk op een 2-0 voorsprong. Een afgeslagen bal wordt van 35 meter door Jans  op het doel geschoten ,net als bij Geerd Dekker een aantal weken geleden ( hij deed het toen van 50 meter afstand) slaat de bal vlak onder de lat tegen het net. Een mooie opsteker , een voorsprong van 2-0. We hadden simpel weg deze voorsprong verder uit moeten bouwen , maar dat gebeurde niet , Jans breekt door en heeft vrije doorgang na het doel , maar door zijn schijnbeweging , brengt hij zich zelf ter val. Doordat we meer doelpunten willen maken verzuimen we op het middenveld onze taken uit te voeren ,mee verdedigen is een woord dat we slecht kennen. Musselkanaal  komt dan ook terecht terug in de wedstrijd een bal van Folko komt niet aan en Musselkanaal weet hieruit te scoren. Nu wordt het lastig , voorsprong is maar gering. We blijven slecht verdedigen , grens Jan Reit schreeuwt zich zijn longen uit zijn lijf. Maar allemaal voor niets , bij een aanval wordt Arjan Reit uitgespeeld , de spits van Musselkanaal krult de bal om Arjan heen richting het doel , op de doellijn probeert Jans de bal nog te keren , helaas verdwijnt de bal via zijn hoofd en via de paal in het doel. De wedstrijd is weer in evenwicht met nog circa 5 minuten te gaan. Ondanks deze tegenslag proberen we toch nog iets te forceren , eerst komt Jans nog vrij voor de keeper , echter de laatste man van Musselkanaal weet nog net mijn zijn laatste krachten de bal over de achterlijn te glijden. Het venijn zit  in de laatste minuut , een corner van Folko komt bij Richard Hansma terecht , hij bedenkt zich geen seconde en knalt de bal in het doel. Het is een zwaar bevochten overwinning , maar we zijn van de laatste plaats af , de eerste 3 punten zijn binnen. Volgende week spelen we thuis tegen Wedde. Hopelijk kunnen we dit vol houden , zal wel moeilijk worden aangezien er toch een paar spelers bij zijn die de nodige pijntjes hebben. Bij deze nog een oproep na alle leden , zeg niet te snel af en blijf komen , anders lukt het niet om dit seizoen met 4 elftallen te eindigen.