Veelerveen 4 - Veelerveen 3

Kruize (solo)

Mannen Zondag reserve, 3, 6e klasse 05

28 oktober 2012 10:00

Veelerveen 4 – Veelerveen 3.                                                       Zondag 28-10-12.

Eindelijk is het dan zover , dit seizoen spelen het 3e en het 4e elftal , die beide in de zelfde klasse ingedeeld zijn , tegen elkaar op sportpark Veelerveen.

Ondanks de afzeggingen , blessures , werk verplichtingen is het gelukt om voor dit weekend 4 elftallen bij elkaar te krijgen. Op voorhand wordt dit een lastige wedstrijd voor ons , in het 3e zit veel meer voetbal en de jonge jongens zoals: P. Jongeling , B.Moed , Justin Janson en Bart Hoogevorst zijn bovendien razendsnel.

Omdat R. Leontew s’middags werkverplichtingen heeft , is hij bereid gevonden om het doel van het 4e te verdedigen. Verder hebben we Hans van de Most geleend van het 3e om ons elftal aan te vullen tot 11 spelers. Ook Eddie Heukers is vandaag weer van de partij , even pauze vanuit de bietencampagne. De wedstrijd staat onder leiding van H. Wilts.  Voor dat de wedstrijd begint gaan we gebroederlijk met onze tegenstander op de foto. Welke ook op 2-0.nl te zien is.

Na het begin fluitje van Henk Wilts starten we voortvarend aan de wedstrijd. Maar zoals al eerder aangegeven , het derde bevat meer voetballend vermogen en dat is ook duidelijk zichtbaar. Het 3e komt heel gelukkig op voorsprong , bij het terugspelen op Robert glijd onze leenkeeper uit en kan niet meer bij de bal komen , Patrick Jongeling is er als de kippen bij en zet de 0-1 score op het scorebord.

Ondanks deze kleine tegenslag word er lekker gebald , ook wij doen ons best om de bal in de ploeg te houden ,wat uiteraard niet altijd lukt. Het probleem bij het 4e is dat er geen zelfvertrouwen aanwezig is en simpele ballen worden onnodig in de voeten van de tegenstander geschopt. Ook het middenveld had het deze ochtend zeer zwaar , dit komt door het loopvermogen van de jonge honden  van leider J. Reit.

Halverwege de 1e helft weet Mark Kruizen te scoren , we staan met 0-2 achter ,dit is trouwens ook de ruststand. Ook in de 2e helft wordt er geknokt , ondanks dat we tegen het 3e spelen is het een zeer vriendelijke wedstrijd zonder zware overtredingen. Dit is een compliment na alle spelers van het 3e en het 4e , in het verleden waren onderlinge wedstrijden vaak irritante wedstrijden, waarin de scheidsrechter goed moest opletten , vandaag had H. Wilts een gemakkelijke wedstrijd om te fluiten. Ondanks dat ook wij een aantal kansjes kregen wisten we niet te scoren , het derde wel , de goed voetballende Justin Janson wist twee keer achter elkaar te scoren en de einduitslag van 0-5 werd door Mark Kruize gemaakt.

Kortom het was een leuke en sportieve zondagochtend wedstrijd.

Volgende week naar Stadskanaal 5 , dat wordt andere koek , na 6 wedstrijden staan we troosteloos onderaan. Misschien dat we tegen stadskanaal kunnen stunten , dan moet wel iedereen aanwezig en beschikbaar zijn. We gaan ervoor.