Nieuw Buinen 5 - Veelerveen 4

Nieuw Buinen 5 (zon)

Mannen Zondag reserve, 3, 6e klasse 05

21 oktober 2012 9:00

Nieuw Buinen 5 – Veelerveen 4.                                                   Zondag 21-10-12.

Deze wedstrijd stond in eerste instantie voor 14-10-12 op het programma. Maar door diverse afzeggingen en lichte blessures was het toen niet mogelijk om 4 elftallen bij elkaar te sprokkelen.  Dit weekend is het beker en inhaal.

We spelen vandaag tegen de koploper in onze klasse , Nieuw Buinen 5. Nieuw Buinen 5 speelde de openingswedstrijd van dit seizoen tegen ons eigen 3e elftal. Het derde werd tijdens deze opening van het seizoen van het veld gespeeld , einduitslag was volgens mij 10-0. We waren dus gewaarschuwd dat we met een sterke tegenstander te maken kregen vandaag.  Bij het 4e elftal had leider Rene Haaijer te maken met een aantal spelers die deze wedstrijd aan zich voorbij lieten gaan , rust om de spieren te sparen zeg maar. Leider Rene had op papier de beschikking over 14 spelers. Helaas was dit in werkelijkheid dus niet zo. Tommy de Gun maakte vandaag ook zijn opwachting in het 4e , een beetjes spelritme ophalen.

We speelden op het nieuwe complex in Nieuw Buinen. Na het warmlopen begonnen we goed aan de wedstrijd. We probeerden het Nieuw Buinen zo lastig mogelijk te maken. En dit is zeker in de 1e helft goed gelukt. Uiteraard was Nieuw Buinen sterker in de veldbezetting ,echter dit viel niet af te leiden uit de tussenstand. Door een klein foutje wisten ze vlak voor de verplichte theepauze te scoren.

Ook in de tweede helft eigenlijk het zelfde beeld , we hebben met man en macht ons best gedaan om de score zo laag mogelijk te houden.

En dat is ons uiteindelijk ook gelukt , na 90 minuten knokken , verliezen we slechts met 5-0 van de huidige koploper in onze klasse.

De complimenten voor de spelers van het 4e , we hebben gezamenlijk laten zien dat we met veel strijd de tegenstander het zeer lastig kunnen maken.

Volgende week staat de derby tegen Veelerveen 3 op het programma.