Veelerveen maakt geen fouten.

Bareveld 1 (zon)

Veelerveen 1

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

7 oktober 2012 14:00

Ris, V.S.

Op deze mooie zondagmiddag werd er om 14.00 afgetrapt bij de vv Bareveld te Bareveld.

Veelerveen moest het vandaag doen zonder Martijn Baas en Tommy de Looze.

Maar nieuw elan liep, in de vorm van Merijn te Velde, weer in de groene weide.

De eerste helft;

Vanaf minuut 1 werd duidelijk wat de intentie was van Bareveld, dat was de lange bal hanteren. Elke bal die een van de verdedigers of keeper kwam werd lang op de voorwaartsen van Bareveld gespeeld.

Veelerveen was daarintegen, in balbezit, sterk aan de bal en wist het eerste kwartier te imponeren. Er werd goed vooruit verdedigd, zodat de ballen met enige regelmaat achter de verdediging doorschoot naar de meevoetballende Robert Leontew. Zodat Veelerveen weer in balbezit kwam. Of de bal schoot over de zijlijn, wat Veelerveen ook weer balbezit opleverde.

De eerste kans was voor Veelerveen, door veel toeschouwers nog niet eens gezien, maar Martijn van der Boom zag de bal niet in het doel gaan, dit zou een geweldige pikstart zijn geweest. Veelerveen kwam na ongeveerd 17 minuten op een 1-0 voorsprong, en niet veel later op een 2-0 voorsprong. Daarna was het net of de spelers van Veelerveen de aandacht kwijt waren en  zo kwam Bareveld voor rust nog op de 1-2.

Veelerveen had de meeste kansen, maar de keeper van Bareveld stond zijn doel goed te verdedigen en wist menige inzet tegen te houden.

Wat er in de rust is besproken weet ik niet maar Veelerveen kwam enigszins onrustig uit de kleedkamer, waarschijnlijk dacht men dat de Barevelders met veel geweld uit de kleedkamer zou komen, en dat ze zouden proberen de gelijkmaker zouden gaan forceren.

Maar de druk bleef achter, waardoor het spelbeeld wat onrustig/onstuimig leek.

Veelerveen kwam halverwege de 2e helft op een 1-3 voorsprong, de wedstrijd werd zo in het spreekwoordelijke slot gegooid. Helemaal toen op een gegeven moment de 1-4 nog werd gerealiseerd. Dit was het sein voor Bareveld om de laatste man in de spits te posteren om zo nog een goal te forceren. Wat in mijn optiek eerder had gemoeten, maar de trainer beslist dit en niet ik. Het resulteerde wel in de eindstand 2-4 voor Veelerveen.

Een pluim van mij naar de verdediging van Veelerveen, alhoewel de 2 tegendoelpunten niet hadden gehoeven. Maar ja waar gewerkt word, worden fouten gemaakt. Maar de buitenspelval begint te werken, net als het vooruit verdedigen.

Volgende week zondag 14 oktober staat de topper tegen Pekelder Boys op het programma.

Ook al is het in het begin van het seizoen, maar de Veelerveensters kunnen volgende week

een goeie slag slaan tegen het effectieve Pekelder Boys.

Dus vol goede moed naar volgende week.

De Toeschouwer.