Veelerveen mist te veel kansen

Veelerveen 1

Schoonebeek 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

16 september 2012 14:30

Molema, W.J.

Afgelopen zondagmiddag stond de competitiewedstrijd thuis tegen Schoonebeek op het programma.

Vooraf in het programmaboekje werd al aangegeven dat de trainer en leider voor de 3 punten werd gegaan. Dat er de week ervoor goed was getraind en dat iedereen dusdanig gemotiveerd was voor deze wedstrijd.

1e helft

Dat een ieder gemotiveerd was, was vanaf minuut 1 te zien, duels werden niet geschuwd.

Leuke combinaties, veel kansen gecreëerd.

Deze kansen moeten wel worden benut, dus dit is, mijn inziens, iets voor de trainer om aan te gaan werken. Desalniettemin komt Veelerveen vanuit een vrije trap op 1-0.

De vrije trap werd ingebracht en door Martijn van de Boom teruggekopt op Rik te Velde die

de bal in de 18de  minuut tegen de touwen joeg.

Waarschijnlijk was Veelerveen nog met het hoofd in de wolken, want binnen 5 minuten komt Schoonebeek vanuit een corner op gelijke hoogte. Gezien het spelbeeld was dit niet echt verwacht. De Veelerveensters waren vaker voor de goal van Schoonebeek te vinden, in plaats van andersom.

Toch werd Veelerveen door deze tegengoal niet uit het veld geslagen.

In de 31ste kreeg Veelerveen een corner, deze werd kort genomen en door Martijn Baas vanaf rand 16 meter strak en hard ingebracht, en via het lichaam van Lars van Ravenhorst ging de bal binnen, 2-1 voor Veelerveen. Zaak voor Veelerveen was het om deze stand door te trekken naar de rust. Dit is gelukt.

In de rust was het voor de trainer zaak om de spelers van Veelerveen zo scherp mogelijk te houden. Want er werd verwacht dat Schoonebeek scherp uit de kleedkamer zou komen.

En een spervuur aan aanvallen te produceren en met hard spel, het spel van Veelerveen te ontregelen. Echter ging het een beetje anders. Schoonebeek kwam lang niet scherp uit de

kleedkamer, waardoor Veelerveen met name een overwicht op het middenveld kreeg.

Door goed spelende Martijn Baas, Martijn van de Boom en Lars van Ravenhorst kon Veelerveen nog meer kansen creëren. Echter door een counter van Schoonebeek was het Arjan Schortinghuis die een enigszins onbesuisde overtreding maakte, met als resultaat een rode prent van de scheidsrechter. In de ogen van de scheidsrechter was dit de enige juiste optie. Maar goed, zelden wordt een dergelijke beslissing terug gedraaid.

Veelerveen kwam  hierdoor met 10 man te spelen.

De trainer van Veelerveen nam direct maatregelen, hij wisselde Tommy de Looze. Aron Ammersken kwam voor hem in het veld, Lars van Ravenhorst zakte een linie waardoor Aron achter de spitsen kwam te spelen.

In deze periode bleek dat Veelerveen goed in de counter was, met de snelle jongens Derk-Jan Nijboer en Rik te Velde werden weer veel kansen gecreëerd. Echter verzuimde men om te scoren. Waardoor dat de hoop op een gelijkspel aanwezig bleef bij Schoonebeek.

Alleen in de laatste minuut van de officiële speeltijd was het Aron Ammersken die de bal vanuit het middenveld kreeg aangespeeld en door zijn man te passeren had hij een vrije doorgang naar de keeper. Hij behield goed overzicht en zag dat Martijn Baas vanuit het centrum meesprinte en eigenlijk de bal wel moest krijgen. Hij liet dit niet na en Martijn Baas wist te scoren 3-1, dit was een hele opluchting. En daarna duurde de wedstrijd niet al te lang meer en de 3 punten waren een feit.