Oring 1 (zon) - Veelerveen 1 (zon)

Oring 1 (zon)

... (vrije trap)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

6 februari 2011 14:00

Feyen, H.

VVV verspeelt dure punten in Odoorn (door: Veelerveen)
Na de lange winterse impasse was het vandaag dan eindelijk zover: we mochten de wei weer in voor het eerste competitieduel van kalenderjaar 2011. Ondanks een geruime tijd voor te hebben gestaan, werd het er uiteindelijk eentje met een bittere nasmaak voor de geelhemden.

Het was de uitspelende ploeg die op deze stormachtige middag het spreekwoordelijke spelletje mocht gaan maken, zo bleek van meet af aan. Met de wind in de rug was het VVV dat met heel behoorlijk voetbal al na 7 minuten afstevende op de openingstreffer. Na een vlotte combinatie was het spits Tommy de Looze die de bal teruglegde op de mee opgekomen Lars van Ravenhorst, die op zijn beurt op onnavolgbare wijze de doelman van Oring kansloos liet. 0-1 zodoende en Lars in extase door het behalen van zijn eerste voetbalnoord-ster, waarmee overigens van harte. De daarop volgende minuten verliepen - gelukkig voor de geelzwarten - op exact dezelfde wijze, het leek dus een kwestie van tijd tot men de marge zou verdubbelen. Ook al werd het goede spel van het eerste kwartier gedurende de eerste helft niet geheel vastgehouden, de mogelijkheden bleven wel degelijk komen. Rik ter Velde en Tommy de Looze waren vanaf 5 meter helaas net niet succesvol en ook een aantal afstandsschoten leverden niet het gewenste resultaat op. Daarbij moet worden opgemerkt dat de doelman van Oring een aantal ballen prima wist te pareren, zelfs veelvuldig klemvast pakte en daarmee erger leed voorkwam voor de thuisploeg. Oring op zijn beurt kwam er sporadisch uit met een counter en wist een aanzienlijk aantal corners te produceren, echter bleven deze corners zonder al teveel resultaat. Nadat op slag van rust de gemoederen nogal hoog opliepen binnen de lijnen, besloot de leidsman te fluiten voor het rustsignaal. Ondanks de voorsprong voor VVV moest in de rust toch worden geconcludeerd dat er in de eerste helft teveel mogelijkheden onbenut waren gebleven.

De 2de helft borduurde grotendeels verder op beeld van het eerste bedrijf. De tegenwind speelde VVV nu echter wel parten. Toch werd hier niet slecht mee omgegaan en ook nu ontstonden er kansen voor de geelzwarten om de 2de treffer aan te tekenen. Doordat deze uitbleef, laat het restant van de wedstrijd zich eigenlijk raden: door geen afstand te nemen van de tegenstander blijft de voorsprong marginaal en kan éen moment dodelijk zijn. Een kleine 10 minuten voor tijd gebeurde dan ook het onvermijdelijke - iets afgrijselijks waar VVV haast patent op lijkt te krijgen - een werkelijk fenomenale vrije bal vanaf een meter of 20 die achter keeper Leontew het doel in verdwijnt. Ongetwijfeld prachtig voor de toeschouwers van de thuisploeg, maar wederom een tegengoal welke een zeker lijkende overwinning doet reduceren tot een mager puntje dat zich bovendien laat aanvoelen als een nederlaag.

Ondanks dit zure gelijke spel, waren er wel degelijk een aantal positieve kanten aan dit verhaal. Door de lange winterstop is de selectie bijna geheel weer gevrijwaard van blessures en dat liet zich in deze wedstrijd ook aanzien. Hoopgevend misschien voor de eerstvolgende wedstrijd tegen hoogvlieger Weerdinge, dat volgende week op bezoek komt op sportpark Veelerveen…