DVC'59 1 (zon) - Veelerveen 1 (zon)

DVC'59 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

3 oktober 2010 14:00

Spieard, W.J.

Return of the Gun

Een bijzonder aangename nazomerdag, uitgeslapen koppies, het mooie Drenthe, El Niño de zwarte parel del Solano Butragueno Emanuels die zijn rentree vierde: alles was in principe wel aanwezig om vandaag met een mooi resultaat uit Nieuw-Dordrecht terug te keren. Wat betreft de tegenstander van vandaag, DVC ’59, zou ik graag willen refereren aan de wedstrijd van vorige week tegen Protos: een complete verrassing. De ontmoetingen tussen VVV en DVC zullen spaarzaam zijn in de geschiedenis van beide clubs, maar dit geheel terzijde.

Nog voordat de bal begon te rollen vandaag, was al duidelijk dat de wind van aanzienlijke invloed zou worden. In de eerste helft speelde VVV met de wind mee en probeerde daarbij de buitenspelers zoveel mogelijk aan het werk te zetten door de ballen subtiel over de backs van DVC te plaatsen. Voor de altijd gevaarlijke Merijn ter Velde een vanzelfsprekend ABC-tje. Wat betreft Derk-Jan Nijboer aan de andere kant van het veld, is het echter altijd weer een verrassing wat de man op zondagmiddag tentoon zal spreiden (ook voor hemzelf overigens). Hierover later meer.

Het begin van de wedstrijd was aftasten wat beide ploegen elkaar te bieden hadden. Het duurde tot minuut 10 voordat de score werd geopend uit de eerste mooie aanval van VVV: Derk-Jan Nijboer vertrok aan de linkerflank, wist prima overzicht te bewaren en bediende Merijn op maat die op zijn beurt koelbloedig afrondde. Al snel was duidelijk dat er met behulp van de wind meer te halen viel in de Nieuw-Dordtse achterhoede. Nadat de geelzwarte voorhoede al een aantal mogelijkheden onbenut had gelaten was het na 25 minuten spelen voor de 2de keer raak deze middag. Wederom was het DJ Nijboer die werd weggestuurd en zijn directe tegenstander zijn hoefjes liet zien, andermaal bleef hij het overzicht houden en bediende dit keer Tommy de Looze. De algeheel clubtopscorer pakte geheel in “Gun-stijl” (lees:intikker) zijn doelpuntje mee en zorgde zodoende voor de 0-2.
Het duurde vervolgens slechts 3 minuten eer goal nummer 3 te noteren viel: na een mooie combinatie werd Merijn richting het vijandelijke doel gestuurd en ook hij legde de bal opzij richting de goed meegelopen Tommy de Looze. Zelfde recept, zelfde resultaat: 0-3.

Tot aan de rust werd er iets meer achterover geleund door VVV en zo ontstonden er mogelijkheden voor DVC. Oog in oog met doelman Leontew en zelfs een kans waarbij doelman Leontew al uit de goal was werden echter niet verzilverd door de thuisploeg waardoor er met 0-3 gerust werd.

Het devies voor de 2de helft was scherp starten en uitkijken voor de doorschietende ballen aangezien de thuisploeg nu mocht proberen haar voordeel uit de straffe wind te halen. De verdediging onder leiding van vice-vice-aanvoerder A.M. Schortinghuis werd echter nimmer enorm in de verdrukking gebracht waardoor de 0-3 enige tijd op het scorebord bleef staan. Na een uur voetballen kwam hier toch verandering in, hetzij aan VVV zijde. Opnieuw DJ Nijboer was het die doorbrak aan de linkerzijde van het veld, de bal op een hoogte inbracht die de meeste voetballers zullen bestempelen als kniehoogte, ware het niet dat Merijn ter Velde voor de goal liep die de bal zodoende op het voorhoofd nam en een fantastische goal produceerde.

Na de 0-4 was de spirit aardig uit de wedstrijd. Waar de meeste mensen rekening hielden met niet al teveel vuurwerk meer, was het vanaf minuut 80 toch nog 4 keer prijsschieten voor de Veelerveenster voorhoede. Mede te danken aan de tegenstander die de koppies op dat moment liet hangen.

Een eervolle vermelding, want die is dit keer verdiend, gaat uit naar de heer DJ Nijboer. Betrokken bij praktisch alle doelpunten in de laatste 10 minuten door goed overzicht te houden en de bal op maat af te leveren bij zijn kompanen in de voorhoede. Na 90 minuten voetbal stond uiteindelijk de grote uitslag 0-8 op het scorebord. Een grote uitslag waarmee men op voorhand voor gek verklaard zou worden, zij het wat geflatteerd door de vele doelpunten in de laatste minuten.

De productie van vandaag maar even op een rijtje:
Tommy de Looze 5x
Merijn ter Velde 3x

Volgende week Pekelder Boys op bezoek op sportpark Veelerveen. Een doelpuntenfestijn als vandaag zal er dan hoogstwaarschijnlijk niet inzitten, weer knokken vanaf minuut 1 dus. In ieder geval gaan we weer met een positief gevoel richting de volgende wedstrijd. En daar komt bij: de Gun lijkt weer helemaal terug…..