Spectaculaire comeback van VV Veelerveen

7 november 2018 14:30

VEELERVEEN – Op een heerlijke voetbalmiddag kregen de toeschouwers een heerlijke wedstrijd te zien. In een wedstrijd met veel fouten van beide kanten was het een terechte uitslag: 3-3.

Veelerveen die vorige week een goede wedstrijd op de mat legde, wilde daar een gevolg aan geven, maar slaagde daarin niet deze middag. In de eerste helft was SVBC de betere in het benutten van de kansen. In de 17e min scoorde SVBC de 0-1 door slecht verdedigen van Veelerveen. In de 23e min was het weer raak voor SVBC en weer zag het er verdedigend niet goed uit bij Veelerveen. In verdedigend opzicht gaf Veelerveen te veel ruimte aan de spelers van SVBC, waardoor deze in de ruimtes konden lopen en daardoor gevaarlijk werden om vervolgens oog in oog met onze uitstekend keepende Robert Leontew te staan.
Veelerveen had moeite om de bal rond te laten gaan, omdat er te veel spelers niet de energie hadden die ze vorige week wel lieten zien. Veelerveen ging na de rust met de bedoeling het veld in om de achterstand weg te werken en dat was ook zichtbaar, de ruimtes werden klein gehouden en er was direct druk op de bal, al leverde dat niet direct kansen op voor Veelerveen. Door de druk van Veelerveen wist SVBC met lange ballen er toch gevaarlijk uit te komen en kansen werden er ook gecreëerd door SVBC, maar wederom stond en lag Robert Leontew in de weg.
Door een counter in de 69e min scoorde Davey Geerts van SVBC de 0-3 en hiermee leek het gedaan voor Veelerveen.
Maar zo was het niet! De jongens van trainer Boelo Dekker wisten op een spectaculaire wijze terug in de wedstrijd te komen. Het was Yannick Kruizinga die met een geweldige actie de 1-3 wist te maken. Het geloof in een betere uitslag was te zien in de duels. Het spel werd harder en de duels waren op het randje, de 4 gele kaarten die de uitstekende leidende scheidsrechter B. Zinger gaf in de tweede helft, waren dan ook terecht.
De net ingekomen 15-jarige Jesse Bergman schoot de 2-3 binnen. Veelerveen ging vol op de aanval om de gelijkmaker te maken en dat lukte. In de laatste minuten van de wedstrijd tekende Yannick Kruizinga zijn tweede van de wedstrijd en besliste de eindstand op 3-3.
In de 75e minuut was ook Liwon Lutjes binnen de lijnen gekomen; hij speelde zijn eerste wedstrijd in het prachtige geel van Veelerveen.

Opstelling Veelerveen: Robert Leontew – Roy Dekker – Kars Waalkens - Ivar Mulder – Sem Kampshoff – Yannick Kruizinga – Bas Dekker (75e min. Jesse Bergman) – Aron Ammersken – Jesper van der Weide (75e min. Liwon Lutjes) – Barry Haas – Tim Kampshoff.