Van Klootviolen noar Juweeltjes

28 oktober 2018 10:00

Vandaag, zaterdag 27 oktober 2018, staat de thuiswedstrijd tegen Mussel JO16 op het programma. In de beker hebben de Veelerveenster Boys al twee keer van ze gewonnen, dus de mentaliteit is dan ook: kat in het bakkie.

Jaja………eerst zien dan geloven. De wedstijd begint stroef met al snel een eigen gekke goal van Gijs (0-1). Daarna volgt een goal van Tim en een prachtige vrije trap van Luca in de verre hoek (2-1).
Vervolgens valt de voetbalmachine van de geel-zwarten wat stil en het loopt allemaal net niet lekker.  Veel kansen, maar geen goals meer. Denk dat de meeste jongens nog onder de indruk zijn van de spoken van Bthere van de afgelopen nacht. Zeg maar gerust: “Zie binnen aan ‘t klootviolen”.
De fanclub probeert tijdens de wedstrijd iets meer te begrijpen van het voetbaljargon:
1. Hest hom in de broekzak >...grote broek aan zeker?
2. Mannetje dekken  >... jaja ……er lopen ook dames op het veld
3. Vliegende tackle (tekkel) >...vliegende hond ?????
4. Drukken >... ‘t is toch gain rugby??
5. Kopkans  >... dat dut vast zeer

In de voetbalwereld is het gewoon zo, scoor je zelf niet, dan doet de tegenstander dat wel. Dit gebeurt dan ook.  Spits Bobby van Mussel maakt vaak gebruik van zijn snelheid en doet goede zaken. Het wordt dan ook al snel 2-3.
De doelman van Mussel gaat tijdens een actie met een schreeuw tegen de vlakte en heeft naar het zich laat aanzien een forse heupblessure. Een ieder is van slag en dat is ook weer te merken op het veld.  We hopen voor hem dat de blessure meevalt. Beterschap namens het hele team.

De bevrijdende 3-3 wordt door Max ingeschoten.  Als dit de eindstand zou zijn, dan de handen dicht knijpen en punt pakken.
Maar dan…………………………de beer is los. Gijs is van plan zijn stomme eigen goal recht te zetten en sprint op elke vrije bal en dat resulteert in TWEE GOALS !!!!!   Wel mooi even drie gescoord, een echte hattrick (één in het verkeerde mandje, mor dat tellen we ff niet).

Gelukkig loopt deze wedstijd  qua punten goed af, maar had zomaar anders kunnen aflopen.  Wel een rare wedstrijd met een mix van mooie dingen maar ook vervelende dingen. De boys waren grotendeels aan het klootviolen en eindigen samen toch nog weer als juweeltjes. Chapeau heren !!!

Reporter ter plaatse,
Wilma