Gelezen via TweeNul.nl: De Goddelijke Kanaries hebben het moeilijk

15 oktober 2018 11:45

Op zondag 14 oktober speelde ons tweede elftal uit tegen het naburige Westerwolde. Gert Meulman zag de wedstrijd en schreef er het volgende over:

VLAGTWEDDE – Regelmatig komen we de kolderieke voetbalbelevenissen tegen van de mannen van het tweede elftal van Veelerveen. Allemaal geschreven vanuit de humoristische pen van Erik Rouppé. De vriendenploeg ging dit seizoen een trapje omhoog en heeft het even wat moeilijker. Gevolgd werden hun verrichtingen tegen het tweede elftal van buurtgenoot Westerwolde.

door Gert Meulman

Werd er vorige week nog met dubbele cijfers verloren, dit keer liep het even wat gunstiger. Veel hadden de Kanaries echter niet te vertellen. Voor rust was er welgeteld één echte kans voor de geelhemden. De prima leidende Rikus Hazelhoff kende een vrije trap toe die genomen werd door Kanarie aanvoerder Thijs van Bree. Zijn bal kwam bekeken op het hoofd van Romano van de Westen ook wel uit het Westen geheten en altijd zijn Javaanse vrienden in de achterzak. Uit het verre Westen kopte de bal naar de robuuste spits Richard Zuur die zijn uiterste best deed om de bal in het doel te lepelen, wat niet lukte. De jonge ploeg van Westerwolde elftalleider Lars Semeins was veel sterker en speelde vooral op de helft van de Kanaries. Toch resulteerde dit pas na een dik half uur spelen in de 1-0. De dit seizoen van Veelerveen overgekomen Jarno van der Laan maakte de 1-0 en dezelfde speler zorgde voor de voorbereiding van de 2-0 gemaakt door Thom Postma. Kanarie sluitman Arjan Reit was in de eerste helft de man die zijn ploeg voor meer behoede en laatste man Wim Bergman alias Wimpie knieschijfke Reer speelde als in zijn jonge jaren een gedegen partij.

Na rust was het de ingevallen Bas Groenwold die behoorlijk knap de bal vanuit een zeer kleine hoek binnenbracht, 3-0. “Most nait zo overdreevm juichn”, was zijn deel van Kanarie kant. De Kanaries probeerden nog wel iets wat ter wat op leek. De onlangs door Abraham bezochte Bert Kuiper ondernam een schot op goal, de 17 jarige doelman Niels Nonkes op zijn weg vindend. Romano pas gelukkig getrouwd en ook nog eens uit het Westen deed nog een poging tot schot en daarmee was de koek wel op voor de ploeg van Kanarie leider Folko Koolhof. “Zij hebn n’gemiddelde leeftied van 23 en wie van 43, dat zegt genog”. Wimpie Bergman bekroonde zijn goede spel nog met een altijd kopsterk eigen score. Het schot kwam van Ferdy Kuiper. De bij Westerwolde ingevallen Albert Boerma kopte boven Reit op de lat. Thorben Hulsman schoot voorlangs en Groenwold pakte nog een keer de kruising. Terechte einduitslag 4-0 voor de Vlagtwedders. Voor de Kanaries was het “wij kijken uit naar het seizoen 20-21” te horen. Het weer zat mee, nu nog het bier en de bitterballen!

Kijk voor het hele artikel met foto's op: