Veelerveen verliest eerste competitiewedstrijd

24 september 2018 21:30

Op zondag 23 september stond de eerste competitiewedstrijd op het programma. Op deze regenachtige zondagmiddag ontvingen we de mannen van Weiteveense Boys.

Met een gemiddelde leeftijd van 18 jaar trad Veelerveen aan tegen een fysiek sterk Weiteveense Boys. Dat het een moeilijke middag zou worden voor Veelerveen was al snel duidelijk. Weiteveense Boys bezorgde zich een aantal mooie kansen in de eerste tien minuten. De rood witten waren fysiek sterk en dat was te merken in de duels, Veelerveen liep vaak achter de feiten aan en kon geen grip krijgen op de wedstrijd.
Na een half uur spelen moest Jochem Doornbos het veld verlaten vanwege een schouder uit de kom. Hij werd vervangen door de 15 -arige Daniël Wubs die een goede wedstrijd speelde tegen de sterke spitsen van Weiteveen. Door dit gebeuren was Veelerveen een beetje van slag. Vlak voor de pauze wist Weiteveen te scoren, maar de goal werd afgekeurd wegens buitenspel.
Weiteveen dat vorig seizoen degradeerde uit de vierde klasse was een maatje te groot voor Veelerveen en zal zeker om het kampioenschap spelen.

Na de thee was het een richtingsverkeer naar het doel van Veelerveen. Owen Riks (vier jaar niet gekeept) was het die Veelerveen op de been hield met geweldig keeperswerk. Hij werd deze middag terecht uitgeroepen door de supporters tot MAN OFF THE MATCH! Weiteveense Boys was terecht de winnaar deze middag en ging naar huis met een 0-2 overwinning. Aron Ammersken mocht zijn eerste wedstrijd weer spelen na een jaar blessureleed (kruisband).

Opstelling Veelerveen: Owen Riks – Stef Moed (60e min. Aron Ammersken) – Roy Dekker – Ivar Mulder – Jochem Doornbos (30e min. Daniel Wubs) – Yannick Kruizinga - Sem Kampshoff – Jesse Bergman – Pascal Drenth (60e min. Tim Kampshoff) – Jacky Oosterbaan – Jesper v/d Weide