Verslag kampioenswedstrijd Bellingwolde JO 15 - Veelerveen JO 15

3 juni 2018 21:00

Wat een gedoe in de aanloop naar dit evenement voor wat betreft de discussie over de (on)partijdigheid van een clubscheidsrechter en ook nog keeper Gijs die z’n hand breekt…….

Richard Zuur, leider van VV Bellingwolde, omzeilt de hele discussie door een BN-er als  scheids in te huren en wel Kevin Blom. Chapeau VV Bellingwolde. “Kost een poar centen mor den hebben je ook wat”.
Standin keeper Pieter wordt in korte tijd klaargestoomd door Arjan Reit. Ook super. Pieter Pad(t) is dr kloar veur!
LETS GET READY TO RUMBLE!!
Gelukkig is 't noit meer zo hait ……mooi voetbalweer….zeg mor!
Allemaal stressvol in de auto richting Bellingwolde. Op de parkeerplaats hullen de supporters zich ook in de kanariekleur.  Oeps………………..Even later spurt Wim naar de auto. Wel de shirts voor de supporters, maar de tenues van de boys liggen nog mooi in Vriescheloo. Ook Wim is stressvol ….zeg mor!
Voor de mentale ondersteuning is half Veelerveen en omstreken afgereisd naar Bellingwolde. De D-ers en hun ouders zijn ook vandaag massaal aanwezig, want ook dit team is al kampioen geworden en willen dit natuurlijk graag uitbundig vieren. Ze zijn eveneens in de clubkleuren aanwezig en het sportpark in Bellingwolde licht helemaal geel op!
Er volgt een officieel, professioneel begin van de wedstrijd met een line-up, elftalfoto’s en zelfs een heuse stadionspeaker………..
Er volgt een stuntelig en onrustig begin van de wedstrijd. Wat in aanvallen heen en weer golft, maar gelukkig weet Tim de 0-1 te maken na een kwartier spelen. Elke kanarie aan de zijkant gaat uit z’n dak. De druk is iets van de ketel, maar we zijn er nog lang niet. Er volgen in het veld felle duels en regelmatig vallen en botsen er spelers.
Ze valn bie bosjes………..zeg mor.
Ruststand 0-1.
De partijen zijn aan elkaar gewaagd en na rust wordt het dan al gauw 1-1. Pffff………stresslevel schiet weer omhoog….zeg mor.

Vlak voor tijd neemt Max de bal op de slof en schiet van verre afstand de bal in de kruising. Dat lucht op voor elk……… Stand nu 1-2.  Nu de wedstrijd met de kop erbij uitspelen en dat lukt.
Ze zijn KAMPIOEN. En de gehele kanariecrew gaat helemaal los!!

De enige smet op deze middag is toch wel de ongelukkige botsing tussen Martijn en Mike (speler VV Bellingwolde). Mike gaat naar het ziekenhuis en heeft zijn been gebroken. Wij wensen hem sterkte en een spoedig herstel. Martijn zit helemaal stuk en wil dit in alle rust verwerken en daarom doet hij niet mee aan de feestelijkheden die volgen…….begrijpelijk!
Het feest voor de C-ers en D-ers begint bij de kantine van VV Veelerveen. Eerst de uitreiking van de cadeaus voor alle spelers en crew. Daarna gooit René Haaijer de keeper vol met allemaal uitbundige spelers en staf en er volgt een mooie ereronde door Veelerveen, Vriescheloo, Veelerveen, Veele, Vlagtwedde en terug……….een echte tour d’amour zeg mor……..
Terug bij de kantine volgt natuurlijk wat eten en ………een groot gedeelte van de jeugd neemt een feestduik in het kanaal!
WHAT A DAY!!!
Een dag om nooit te vergeten…….zeg mor!
Noams allen zeg ik……….bedankt en chapeau!!

RTV Heidekamp (hihi)

PS. Misschien mot René de keeper mor eevm stoanloatn, want misschien wordt dei vanmiddag wel weer volgooit mit de mannen van Veelerveen 2…….. Good luck !