Café Promillage wint Kroegentoernooi

22 mei 2018 15:30

VEELERVEEN – Het Kroegentoernooi dat met deelname van 16 teams en prachtig weer met recht een succes genoemd kan worden, werd gewonnen door Café Promillage uit Winschoten. In de finale waren zij met 2-0 te sterk voor Eetcafé De Leeuw uit Wedde.

In twee poules werd er gestreden om de eerste plaatsen. Alleen de nummers één en twee gingen door naar de finales. De nummers twee voetbalden om de derde en vierde plek. De nummers één om de toernooiwinst.

Café Promillage was er op gebrand om met de beker naar huis te gaan. Zij deden al vaker mee onder de naam Sportcafé Timeless, maar werden telkens derde. Dit keer waren ze wel succesvol. Namens Café Promillage scoorden Mark Wierenga en Marthijn Drent in de finale. Wierenga was met acht goals tevens topscorer van het team.

De einduitslag was als volgt:
1. Café Promillage
2. Eetcafé De Leeuw
3. Bowlingteam Rendering
4. FC 10 meter
5. Parallellepipedum
6. Café Brio
6. Postiljon
8. Zwarte Schapen
9. Nai Zoldertje
10. PC Rendering
11. Café Westerwolde
12. De Bataven ’15
13. Ploug van Honger en Dörst
14. Goddelijke Kanaries
15. V.V. Veelerveen
16. ’t Achterhoes

Ieder jaar in het Pinksterweekend organiseert de voetbalvereniging Veelerveen het Kroegentoernooi. Afhankelijk van het verloop van de competitie wordt dit op de Eerste of Tweede Pinksterdag georganiseerd. Café Promillage heeft al toegezegd de beker volgend jaar te verdedigen.