Veelerveen laat vele kansen onbenut

6 april 2018 10:00

Meeden – Na vorige week maar met 0-2 onderuit tegen koploper Bareveld nu in en tegen Meeden een middenmoter die enkele Engelse weken tegemoet ziet.

Veelerveen schoot uit de startblokken en kreeg in de eerste twintig minuten legio kansen om op voorsprong te komen, maar de kop zegt het al. Waar Veelerveen al het hele seizoen mee te maken heeft zijn het kansen niet verzilveren. Daar schort het bij Meeden niet aan! Vorige week Thos met 5-1 verslaan en vandaag met 3-1 winnen.

Na twintig minuten scoorde Arjan Weever uit de draai fraai in de bovenhoek. Veelerveen dat meer balbezit had en het betere spel, wist het niet om te zetten in doelpunten. Meeden speelde sluw en kwam steeds via een counter er razend snel uit en creeerde daardoor ook kansen. Nog voor de thee wist Meeden de bal achter Veelerveen goalie Patrick Winters te tikken. Martijn Niemeijer was het die de 2-0 noteerde. Na de thee probeerde Veelerveen het nog wel, maar je zag ook dat de krachten wegvloeiden bij Veelerveen, de acties lukten steeds minder en de spitsen werden niet meer aangespeeld en kwamen meer op een eiland te staan. Meeden profiteerde in de 65e minuut wederom door Martijn Niemeijer die de 3-0 binnen tikte door een snelle aanval over de vleugels. De wedstrijd was gespeeld.
Wel scoorde de 16-jarige Sem Kampshoff zijn eerste doelpunt in de hoofdmacht van Veelerveen 3-1.

Opstelling Veelerveen: Patrick Winters – Roy Dekker – Ivar Mulder – Yannick Kruizinga – Jarno van der Laan – Lars van Ravenhorst – Daan Koolhof (C) – Bas Dekker (80e min. Jacky Oosterbaan) – Jeroen Kampshoff – Sem Kampshoff – Rohan Algoe (46e min. Robert Leontew)