JO 15 trekt in derby aan langste eind

8 april 2018 9:45

Vandaag, 7 april 2018 een wedstrijd tegen Sellingen. Een moeilijke tegenstander en vooraf wordt het spanningsveld door de boys middels sociale media behoorlijk opgevoerd.

Het wordt behoorlijk zwart geel op het veld en dus worden de Sellinger boys gehuld in een roze overgooier. Het is heerlijk weer en Wim gooit z'n jas in de dug-out. De toeschouwers stellen voor om een zwembroek voor Wim te regelen…...maar dan wel in de kleur geel….haha een echte kanarie-zwembroek.  Kan hij alvast wat bij kleuren.

De eerste helft start Sellingen agressiever dan onze boys. Ze laten zich wat aftroeven en hebben echt moeite om in het spel te komen. Gevolg is dan ook 1-0 voor Sellingen.

RUST…..met vast en zeker een pittige preek erbij.

De tweede helft zijn de boys pittiger en beginnen elkaar aan te sporen om vooral door te gaan. Met succes: Tim scoort de 1-1 door een magnifieke vrije trap. En ze drammen door…...Een terechte penalty wordt benut door Jesse 1-2 en voelt als een bevrijding. Maar het is nog niet voorbij. Pieter scoort nog uitmuntend de 1-3.

Wat we de tweede helft zagen was een stukje topvoetbal waar FC Groningen nog wat van kan leren. Op karakter en wilskracht de wedstrijd naar je toe halen…...Iedereen doet het uiterste en zelfs Milan gooit zich ertussen en krijgt de bal…………..ja precies daar. Even jodelen en weer full speed verder.
Dit was echt een spannende topwedstrijd met veel inzet en wilskracht.

Voor deze “profs” heb ik nog een leuke uitdaging. Er wordt behoorlijk goed gescoord in de wedstrijden. Dit wordt bijgehouden op een geheim lijstje. Het gaat niet om de topscorers, maar het doel is om iedereen een doelpunt te laten maken in deze competitie.

Degene die nog niet heeft gescoord zijn: Jeroen, Luca, Menno, Basjan, Gijs en Martijn. Moet toch lukken mannen???

Een fijn weekend en succes!

Wilma