Veelerveen neemt drie punten mee uit Farmsum

13 maart 2018 22:00

Het was een wedstrijd uit de kelder van de 5e klasse afgelopen zondag. Het was: of aansluiten of nog verder achterop raken! Het werd het eerste, Veelerveen won met 2-4 van Farmsum.

Op een goed bespeelbaarveld in Farmsum streden Farmsum en Veelerveen om de drie belangrijke punten onder leiding van een uitstekende scheidsrechter. Het was Farmsum die in de eerste 5 minuten de drang naar voren zocht en het Veelerveen zeer moeilijk maakte. Veelerveen had moeite om onder de druk uit te komen en met wind voor was het Farmsum die ook de eerste kans kreeg, maar gelukkig voor Veelerveen belandde deze poging in het zijnet. Daarna was het Veelerveen die de wedstrijd domineerde en met zeer goed verzorgd voetbal een mooie middag wist af te sluiten in een 2-4 overwinning voor Veelerveen. In de 6e minuut was het Roy Dekker die aan de rechterkant met prachtig combinatievoetbal de achterlijn wist te halen en met een scherpe voorzet de 16-jarige Bas Dekker (neefjes) wist te bereiken die vervolgens met de binnenkant links de bal keurig binnen schoot. De voorsprong was er en nu verder uitbouwen, dat was de opdracht die de Veelerveensters meekregen. Maar in de 13e minuut ging het mis. Farmsum kwam terug op 1-1. Door een misser in de verdediging van Veelerveen was het een intikkertje voor de spits van Farmsum. Lang duurde het niet, Bas Dekker zorgde er met een heerlijke steekpass voor dat de snelle Rohan Algoe één op één met de keeper kwam te staan en via de keeper de 1-2 binnentikte. In de 26e minuut schoot aanvoerder Daan Koolhof verwoestend van 20 meter van het doel de 1-3 binnen. Farmsum dat alleen nog gevaarlijk was met een uittrap van de keeper op de diepe spits kwam nog voor de thee terug tot 2-3. In de tweede helft scoorde Jacky Oosterbaan vanaf 11 meter raak nadat hij met man en macht onderuit werd gehaald 2-4. Veelerveen vergat de score verder uit te bouwen in de tweede helft en daarom bleef het 2-4 in het voordeel van de Veelerveensters.

Opstelling Veelerveen: Patrick Winters - Roy Dekker (46e min. Sebastian Beukema Wakker) - Ivar Mulder - Yannick Kruizinga - Jarno van der Laan - Lars van Ravenhorst (70e min. Jacky Oosterbaan) - Daan Koolhof (C) - Bas Dekker - Rohan Algoe (75e min. Rob Muller) - Sem Kampshoff - Jeroen Kampshoff

Boelo Dekker