Wedstrijdverslag Nieuweschans - Veelerveen

6 december 2017 14:45

NIEUWESCHANS – In een wedstrijd  waarin de scheidsrechter de wedstrijd bepaalde werden de punten verdeeld. Beide doelpunten vielen voor rust.

In de eerste helft was het Veelerveen dat het spel naar zich toe trok door goed combinatiespel. Nieuweschans wist alleen via snelle counters een beetje gevaarlijk te zijn. Meer dan een paar kleine kansen kregen ze niet. Na twintig minuten spelen werd de snelle Jarno van der Laan onderuit gehaald, via een steekpass kwam hij achter de laatste linie terecht, maar werd daar onderuit gehaald. De scheidsrechter had hier rood voor moeten geven, maar deed dit niet. Zelfs geen gele kaart. Dit moest hij in de pauze van de wedstrijd ook nadrukkelijk aanhoren. Een supporter haalde de KNVB-regels tevoorschijn, maar die werd door de scheidsrechter weggewuifd. Na een half uur profiteerde Jacky Oosterbaan van een fantastische mooie aanval waarbij hij zichzelf vrijspeelde en cool binnen schoot! Kort daarvoor was het Nieuweschans dat profiteerde van een foutje in de verdediging van Veelerveen en de 1-0 noteerde. Zodoende was de ruststand 1-1.

Na de rust kregen beide ploegen nog de gelegenheid om te scoren, maar misten oog in oog met de keepers. Het positieve aan de wedstrijd was het terugkeren van Roy Dekker in het elftal van Veelerveen, Roy blesseerde zich in april van dit jaar tegen Thos en had een lange revalidatie achter de rug.

Opstelling Veelerveen: Patrick Winters – Stef Moed (45e min. Roy Dekker) – Sem Kampshoff – Yannick Kruizinga – Sebastian Beukema – Lars van Ravenshorst – Daan Koolhof – Rob Muller (70e min. Jeroen Kampshoff) – Ivar Mulder – Jacky Oosterbaan (70e min. Sven Ammersken) – Jarno van der Laan