Kampioenschap JO 15 1

2 december 2017 19:45

Na acht gespeelde wedstrijden staat onze JO 15 ongeslagen aan kop. Maar liefst 63 doelpunten voor en slechts 2 goals tegen. De stand van maandag 4 december is de eindstand van deze najaarscompetitie: oftewel KAMPIOEN!
Wilma Heidekamp maakte een mooi verslag van de vandaag gespeelde wedstrijd tegen WVV JO 15 4.

Op deze sombere zaterdag vertrekken de jonge kanaries rond het middaguur naar Winschoot voor de kampioenswedstrijd tegen WVV.

Nog veur Wedderbaargn gaat leider Wim vol in de ankers, want onze vlaggenist het moagje van streek en hangt noast de auto.  Oeps….het wordt toch goin zotterdag woor alles verkeerd goit?   We worden verwacht op veld 4 (bienoa in de rozestroekn) en let the game begin, want tis behoorlijk koud.

Al snel wordt het 0-1 door een goal van Dyllian. Een rare bal die door een ieder wordt gemist en zo het doel inrolt.  Milan probeert het via een afstandsschot, maar die belandt op het dak van het doel. De tweede goal een intikker van Julian.  Luca en een WVV-er zitten wat aan elkaar te pulken en worden door de scheids even toegesproken. Ook Daniël is wat “roeg in de pokkel”. Menno maakt de derde goal (jaja zijn eerste !!!) via een penalty, omdat Daniël in het strafschopgebied onderuit werd gehaald.
Het spel van de kanaries is stoef en langzaam en zal zeker met de kou te maken hebben maar ook wel met een spoor van plankenkoorts. Ook voor de meegereisde supporters was het behoorlijk koud, maar de stemming opperbest. Ook dit keer weer een grote groep supporters mee……………(denk dat de bus nu wel voor drie kwart gevuld is).

Ruststand 0-3

De grensrechter van WVV heeft het nodige commentaar op de Jonge Kanaries van Veelerveen: “Dei heurn hier noit…..dei binn aal al wel 15 joar……………..” Na wat tegencommentaar van onze kant vervolgt hij: “den hebm ze goud eetn door bie joe en binn ze uut Veen trokkn”.  We laten deze man maar mopperen, want de boys zijn toch niet te stoppen. 0-4 en 0-5 door Julian en de 0-6 door Jeroen. Na Jeroen’s goal begint Ina vol overgave de toeter te molesteren. Het spel is in deze fase nonchalant en niet meer overtuigend. Na de 7e goal (weer Jeroen ) en de 8e goal (samenwerking Dyllian en Basjan) klinkt het eindsignaal.   Geen spetterend voetbal mor tis aal goud komm.
Het kampioenschap is binnen en wordt op het veld al in gang gezet. Daarna een geweldige sfeervolle ereronde op de korre deur Veelerveen, Vriescheloo, Veele en Vlagtwedde. Na deze feestronde naar de kantine voor lekker eten en drinken.

Zo……………….das in the pocket. Noamens de supporters onze veule dank veur de boys, de trainers en de leider veur een mooi gezellig succesvol seizoen.

Dat smokt noar meer……………….

Wilma Heidekamp