Geen punten in rommelige pot tegen Bareveld

27 november 2017 20:15

De nummer één tegen de nummer laatst. Op papier een harde dobber voor Veelerveen, in de praktijk ook: 5-1.

BAREVELD – Om 14:00 uur begon de wedstrijd tussen de nummer 1 Bareveld en de nummer laatst Veelerveen. Bareveld was na het behalen van de 1e periode nog lang niet van plan om het rustig aan te doen en dacht met Veelerveen als tegenstander een makkelijke middag te hebben.

De jongens van trainer Boelo Dekker wisten wat hun te wachten stond, met de ranglijst en de topscorerlijst in hun gedachten gingen de mannen niet vol op de aanval. Het was in het begin dan ook even zoeken voor Bareveld hoe dit te bespelen. Door een foutje van een van de verdedigers van Veelerveen wist Bareveld de eerste kans van de wedstrijd te forceren, maar doelman Patrick Winters stond hen in de weg. Na wat kansen van beide teams wist Bareveld toch het net te vinden en de 1-0 en 2-0 te noteren op het scorebord. Op een goed bespeelbaar veld wisten beide teams niet echt te voetballen en was het een rommelige pot met veel fouten en overtredingen. Nog voor de thee wist Jacky Oosterbaan de 2-1 binnen te schuiven in de verre hoek, na een mooie aanval via Sem Kampshoff en Jarno van der Laan. Verder dan een te zacht ingeschoten vrije trap van Bas Dekker en een paar kleine kansen van Sebastian Beukema en Jarno van der Laan kwamen de jongens van Dekker niet.
De tweede helft moest Veelerveen vaak aan de noodrem trekken om de snelle mannen van Bareveld te stoppen. Met name Yannick Kruizinga moest het nodige oplossen. Ivar Mulder kreeg nog een grote kans op de 2-2, maar vergat binnen te tikken. Daarentegen was het Bareveld die de ballen wel binnen schoot en verdiend de wedstrijd won. Eindstand 5-1.