Een voetbalzaterdagmiddag in het naburige Bellingwolde

18 november 2017 21:00

Team FC Bellingwolde – Jong Goddelijke Kanaries
Gladiatoren: 11 spelers en 4 wissels
Trainers: Jacky en Sebas aan de zijlijn en Ivar als vlaggenist
Meegereisde supporters : 28 (jaja……..bienoa ain bus vol)

Aan de start staat fluitenist Heiko Teuben (allen welbekend). Al snel begint assistent Heidy aanwijzingen te roepen:  “Breeeeeeeed !!!!!” De posities worden uitstekend door de spelers ingevuld en al snel begint een waar doelpuntenregen: Julian 1-0, Jesse 2-0, Max 3-0, Julian 4-0, Julian 5-0. Daarbij moet worden opgemerkt dat de 2-0 door Jesse met een mooi afstandsschot wordt gemaakt. Ook de 3-0 van Max wordt vanaf een verre afstand “ingepeund”. Pieter neemt de corners op een voortreffelijke wijze en doet dit bijna uit stand. Het is helaas voor Bellingwolde wel éénrichtingsverkeer, dus voor Gijs rest niks anders dan Romano en hond Joey te vermaken.
De eerste groep van 4 bankverwarmers komen al snel in het veld en het doelpuntenfestijn wordt vervolgd: Julian 6-0, Jeroen 7-0, Julian 8-0.  Vlaggenist Ivar begint ook onrustig heen en weer te dribbelen langs de zijlijn, want ook daar is bar weinig werk te verrichten.
Toch begint er iets van onrust in het spel te komen van de jonge kanaries en Jacky moet ze ff orde scheppen: “Jongens……niet moppere!!”
Aan het einde van de eerste helft volgt nog de 9-0 door een mooie goal van Pieter. Luca en Jesse doen nog een poging om een Bennewolder dame te stoppen, maar komen daarbij beide ten val. Dit tot grote hilariteit van de bankverwarmers en supporters.
In de tweede helft is er een promotie voor de nieuwe vlaggenist Jarno van der Laan en onder de lat neem Julian plaats. Gijs gaat het proberen in het veld en doet dit met verve vanaf de rechterkant. Zijn eerste balcontact is dan ook bijna een goal.
Maar ondanks diverse goede aanvallen wil het 10e doelpunt maar niet vallen. Gijs probeert nog door met een kopbal te scoren, maar die gaat helaas over.
Leider Wim tipt Martijn: “Hakn omhoog, teun'n noor beneedn en lichaam veurover”.

De jonge kanaries broezzn nog ff deur en dan volgt nog de 10-0 voor Dyllian, Kuba 11-0 en weer Dyllian 12-0.
Een topwedstrijd met mooie sfeer!! Het was prima vertoeven mitn bainklaidje in de skybox van FC Bellingwolde.

En dan komen we thuis: ff kiekn op voetbal.nl……………..shit 12-0 veur Bennewoool.
Ik heb toch noit zitn te dreummm??? Foutje bedankt!!

Meegereisde schrijvende pers