Veelerveen pakt eerste punt!

17 oktober 2017 22:00

Afgelopen zondag was de dag waarop er sinds lange tijd weer drie elftallen moesten aantreden op sportpark te Veelerveen. Het tweede en het derde wisten in de ochtend allebei hun derde overwinning te bemachtigen. 's Middags moest het eerste aantreden tegen Meeden. Ze verloren niet! Maar speelden gelijk, het werd 0-0.

De selectiespelers en de staf kwamen iets eerder naar het sportveld, want er stond een elftalfoto op het programma. Toen de foto genomen was begon het eerste elftal aan de warming-up. Om 14.00 uur klonk het eerste fluitsignaal. Veelerveen en Meeden begonnen beide goed aan de wedstrijd. Het ging over en weer. Meeden was de sterkere ploeg het eerste kwartier, maar daarna kreeg Veelerveen de overhand. En dat resulteerde in een aantal goede kansen. Onder meer Lars van Ravenhorst was een paar keer dichtbij met een aantal koppogingen uit vrije trappen en corners.

Toen de keeper van Veelerveen een paar keer te veel tijd nam voor zijn doeltrap vond scheidsrechter Hassing dat hij moest optreden. Hij gaf een indirecte vrije trap vanaf 11 meter. Veelerveen stond als een blok beton in het doel en voorkwam daardoor een doelpunt.

De tweede helft begon sterk van beide kanten, Veelerveen was aanvankelijk de betere ploeg, maar later in de tweede helft begon Meeden steeds meer druk te zetten en werd het nog lastig. De kansen die beide ploegen wel creeërden, werden niet omgezet in doelpunten. Dat resulteerde dus in een 0-0 eindstand.

Veelerveen had het eerste punt binnen en dat is dik en dik verdiend gezien het spelbeeld van de afgelopen drie wedstrijden!

Tekst: Daan Koolhof