Veelerveen vist weer achter het net

2 oktober 2017 18:15

Op de eerste dag in oktober kwamen de mannen uit Woldendorp en omgeving op bezoek. In deze tweede competitiewedstrijd wisten de mannen van trainer Boelo Dekker ook nog niet te winnen. WEO gingen met de drie punten weer naar huis: 1-2.

We hoopten de maand oktober goed te beginnen door 3 punten te pakken. Zondag 1 oktober stond de eerste thuiswedstrijd van de competitie op het programma tegen WEO uit Woldendorp. Voorafgaand aan de wedstrijd waren er veel buien gevallen dus het veld was nat.  's Morgens had het tweede elftal van Veelerveen hun 2e overwinning weten te behalen op hetzelfde veld waar later die dag het eerste tegen WEO moest aantreden.
Het veld werd goedgekeurd, er mocht dus gewoon gevoetbald worden.

Veelerveen begon wat slapjes aan de wedstrijd, dat zorgde ook al snel voor een achterstand. Na 7 minuten waren het de Wolderdorpers die de 0-1 op het scorebord zetten. Het was een hoge voorzet die niet goed werd weggewerkt door Veelerveen.
In de loop van de wedstrijd begon Veelerveen sterker te worden. En dat resulteerde weer in veel kansen voor de thuisploeg, in de 29ste minuut was het dan ook raak voor de Veelerveensters, het was Rohan Algoe die de 1-1 op het scorebord zette. Na een pass over de verdediging van Daan Koolhof kon Rohan de bal langs de keeper schuiven.
De grensrechter van WEO stak zijn vlag nog wel omhoog, maar de scheidsrechter wou er niks van weten en dus 1-1 op het scorebord.

We wilden eenzelfde situatie als vorige week tegen THOS voorkomen, maar kort na onze goal werd er een overtreding begaan rond de 16 meter van Veelerveen. Van 20 meter afstand werd er op doel geschoten. Soms zit het je niet mee, want dat resulteerde in de 1-2 voor WEO, onhoudbaar voor keeper Patrick Winters. In de 33ste minuut was het dus alweer 1-2 voor de uit-ploeg en dat bleef het tot de rust,
Veelerveen moest in de tweede helft aan de bak, had ook veel balbezit en creëerde veel kansen, maar die bleven onbenut, mede dankzij de keeper van de Woldendorpers die nog een paar goede reddingen verrichte. WEO kreeg ook nog een paar kleine kansjes, maar die werden ook niet benut en dus was de eindstand 1-2 in het voordeel van WEO. Ook nu had Veelerveen gezien het spelbeeld wel een puntje verdiend.
Nu moet het volgende week maar gebeuren, uit tegen Oldambtster Boys.

Tekst: Daan Koolhof