Winst tegen Engelbert

2 april 2024 13:45

In de strijd tegen degradatie hebben we op eigen veld op Tweede Paasdag punten gepakt tegen de nummer laatst, Engelbert. En dus wordt de wedstrijd tegen Westerwolde aanstaande zaterdagavond extra spannend.

Van de laatste vier wedstrijden wonnen we er drie en zelfs tegen Gieten vorige week hadden we zeker een punt verdiend. Noordster, Muntendam en Engelbert werden verslagen, waardoor we voorzichtig weer naar de middenmoot kunnen kijken. Er zijn nog 24 punten te verdienen in deze competitie en dus is alles nog mogelijk.

Tegen Engelbert werden er door ons binnen tien minuten 2 goals gemaakt. Daarna niet meer. En toch hadden we er nog wel vier in kunnen schoppen, maar dat verzuimden we. In blessuretijd wist Engelbert nog wel de 2-1 te maken uit een vrije trap, waarna het onnodig spannend werd.

Aanstaande zaterdag staat de derby Westerwolde – Veelerveen op het programma. Wederom een heel belangrijke wedstrijd in de kelder van de derde klasse. Én we hebben nog wat goed te maken, immers:

Een slag zonder passie is een slag met kromme rug
Maar ach, een slag is ook maar een slag
Op een dag passeer je achteloos de brug
Alsof het een keer zo wezen mag
Maar Veelerveen, dat is samen zijn en samen vechten
Kanaries kunnen best een hoongelachje lijden
Om rechter dan weleer de rug te rechten
En de jochies van de klasbakken te scheiden
Een brug ligt er tot slot niet voor de sier
Een brug is voor vice versa, terug, maar ook voor heen
Dus komen straks de punten en het bier
Zonder hoongelach gewoon terug naar Veelerveen

(© Erik Rouppé)

De wedstrijd begint aanstaande zaterdag om 19.30 uur op het sportpark De Barlage in Vlagtwedde.