Opnieuw puntloos; dit keer tegen Gieten

7 november 2023 14:45

Na het onnodige verlies thuis tegen Muntendam gingen we afgelopen zondag vol goede moed richting Gieten. Onze spelers en enkele supporters reisden samen in een spelersbus er naar toe.

Gieten wordt nog altijd gezien als een waardige derdeklasser, maar dit seizoen is wel duidelijk dat iedereen van iedereen zou kunnen winnen. We zagen wel degelijk kansen. Toch begonnen we iets te slap aan de wedstrijd, dat dan ook meteen resulteerde in een tegengoal. Na amper vijf minuten spelen stond de rechtsbuiten van Gieten vogelvrij, die een voorzet inzette waar Gijs Hollander uit scoorde: 1-0.

De rest van de eerste helft werd er niet meer gescoord. Ook niet toen Olaf Gijben vrij voor de keeper van Gieten stond en zijn kopbal in de handen van de doelman eindigde.

Na de thee waren we gretiger. Er werd meer druk gezet op de verdediging van Gieten en de gelijkmaker hing feitelijk in de lucht. Het liep echter anders. Een uitbraak van Gieten leverde ze de tweede goal deze middag op: 2-0. En dus werd het voor ons een stuk lastiger om er nog een punt uit te slepen.

We kwamen dichterbij toen Swen Wichertjes aan de zijkant op de rand van de zestien meter hard in schoot. De keeper van Gieten riep keihard: “KEEPER”, maar zag de bal toch achter zich in het doel eindigen. En dus werd het in de slotfase opnieuw spannend. We creëerden nog een aantal kansen, maar kwamen niet meer tot scoren.

En dus gingen we zonder punten in de bus naar Veelerveen terug.

Reinier Edens en Jacob Musch waren aanwezig om foto’s te maken van de wedstrijd.