Punten gemorst tegen Muntendam

1 november 2023 9:30

Jaren geleden stonden we voor het laatste officieel tegen over elkaar. Nu was er weer zo’n moment: het competitieduel in de derde klasse B tussen Veelerveen en Muntendam.

Muntendam kwam al binnen drie minuten op voorsprong door een doelpunt van Björn Puister, maar Kevin Rosevink had vlak daarna een passend antwoord: 1-1. In de 20e minuut raakte de hoofden van Jesse Bergman en Michael Ploeger elkaar, waarna middenvelder Bergman met een bloedende wond boven zijn oog het veld moest verlaten.
Tot de thee bleef de stand ongewijzigd.
In de 72e minuut was het Muntendam die op voorsprong kwam. De goal had evengoed aan de andere kant kunnen vallen, maar we maakten weer de kansen niet af. En met het uitvallen van Kevin Rosevink verdween ook de echte dreiging van onze kant. Toen de 1-3 door Muntendam gemaakt werd, leek de wedstrijd gespeeld, maar Daan van Hemmen maakte er nog 2-3 van.

Inmiddels was de officiële speeltijd verstreken en hoopten we er nog een puntje uit te kunnen slepen, maar dat pakte anders uit. Muntendam breidde de score uit naar 2-4 wat tevens de eindstand was.

Reinier Edens en Jacob Musch maakten een fotoverslag van de wedstrijd.