Gelijkspel tegen Noordster

16 oktober 2023 22:00

In de derde klasse B speelden de mannen van Jordin Louwes zondag 15 oktober jl. uit tegen Noordster uit Oude Pekela. De ploegen hielden elkaar in evenwicht: het werd 2-2.

Veelerveen stond sinds lange tijd weer eens tegenover de rood-witten uit Oude Pekela in het veld. Noordster voetbalde lange tijd tweede klasse, Veelerveen overwegend vierde klasse en veelal ook vijfde klasse. Dit zijn slechts gegevens; voor deze wedstrijd van ondergeschikt belang. Immers, de bal is rond.

Op het thuisveld was het Noordster die aanvankelijk domineerde. Dit resulteerde dan ook in een 1-0 voorsprong, nadat een corner niet goed werd weggewerkt. Heel lang kon Noordster hier niet van genieten, want pakweg tien minuten later trok Kevin Rosevink de stand weer gelijk: 1-1.

De tweede helft was overduidelijk voor ons. We hadden het betere veldspel, konden elkaar wat beter vinden en kwamen ook op voorsprong! Het was andermaal Kevin Rosevink die het net wist te vinden: 1-2. Er volgden nog meer kansen, maar die werden niet benut. Kort voor het eindsignaal leed ons middenveld onnodig balverlies waar Noordster dankbaar van profiteerde. Er volgde een counter, die keurig werd afgemaakt: 2-2.

De laatste minuten waren heel spannen en Noordster trof ook nog bijna het doel, maar de stand bleef ongewijzigd. Met een puntje terug naar Veelerveen. Op voorhand hadden we hier voor getekend wellicht, maar zo kort voor het einde de voorsprong verliezen, is zuur.

Jacob Musch maakte de foto’s.