V.V. Veelerveen wint met 3-0 van ASVB

9 oktober 2023 12:30

Voor het eerst sinds 10 jaar stond er een formele derby tegen ASVB op het programma. Onder toeziend ook van circa 200 toeschouwers wisten we drie punten in de wacht te slepen: het werd 3-0.

De eerste tien minuten waren voor ASVB, zij kwamen snel en gretig uit de startblokken en zagen een vrije trap tegen de lat belandden. Even later waren wij het, die scoorden; op dat moment tegen de verhouding in. Lars van Ravenhorst speelde de vrijstaande Jeffry van der Veen aan, die raak schoot. Dezelfde Van der Veen stond aan de basis van de tweede goal, die vlak voor rust viel. Zijn indraaiende corner, werd door Kevin Rosevink afgemaakt. Een mooie opsteker voor ons, zo vlak voor rust.

In de tweede helft gebeurde er niet zo veel meer. We wilden heel graag de nul behouden en ASVB kon niet echt een vuist maken. Pas in de slotfase werd het toch nog spannend. ASVB werd nog een aantal keren gevaarlijk, maar gelegenheidskeeper Poortman, wist het doel schoon te houden. Enerzijds doordat een schot van ASVB via de paal weer het veld insprong, anderzijds doordat een treffer van ASVB werd afgekeurd vanwege buitenspel.

In blessuretijd maakten Jesse Bergman en Swen Wichertjes aan alle illusies een eind. Bergman speelde Wichertjes aan met een splijtende pass tussen drie ASVB-spelers door, die Wichertjes vervolgens terugspeelde op Bergman die doorliep en raak schoot: 3-0.

Een prachtige overwinning voor ons. Met deze uitslag maakten meteen een sprong op de ranglijst. Met 4 punten uit 3 wedstrijden staan we nu keurig op een zesde plek.

Reinier Edens maakte weer een mooi beeldverslag.