VEELERVEEN maar adem voor een helft?

Alteveer 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

18 november 2012 14:00

Assen, E

Als eerst wil ik mij excuseren voor het ontbreken van het verslag tegen Heiligerlee,

ik was verhinderd, dus kon geen verslag maken.

Afgelopen zondag, d.d. 18 november jl. de dag na de intocht van de goedheiligman, moesten de heren van Veelerveen 1 aantreden tegen de koploper in de 4e klasse D, te weten Alteveer.

Eenmaal rond 13.55 uur aangekomen in Alteveer, begon de najaarszon te schijnen.

Waardoor het toch enigszins wat warmer langs de zijkant werd.

Om 14.00 uur floot de scheidsrechter voor aanvang van de wedstrijd.

Aanvang:

Zoals eerder deze competitie is gebleken heerste Veelerveen het grootste gedeelte van de eerste helft. Veel mensen die nog onderweg waren vanaf het Entree hokje naar het hoofdveld hadden de eerste kansen voor Veelerveen gemist. Want de eerste 5 minuten werd Alteveer overdonderd en dit resulteerde in een paar grote kansen. Maar om weer de vinger op de zere plek te leggen, Veelerveen heeft moeite met het afmaken van kansen.

De gehele eerste helft lag het baltempo hoog, en stapelden de kansen zich op.

Iedereen was dan ook van mening, zowel Alteveer als van Veelerveen, dat het eigenlijk 5-0 had moeten zijn in de rust. En dan had Alteveer niets te zeggen. Alleen door het niet benutten van de kansen stond de brilstand met rust nog op het scorebord.

2e helft

Wat te verwachten was, is dat Alteveer de 2e helft een stuk scherper uit de kleedkamer was gekomen dan Veelerveen. Na een dik kwartier spelen moest de trainer van Veelerveen, noodgedwongen bleek achteraf, Rik te Velde wisselen voor Paul vd Linden. Dit kwam het spel ook niet ten goede. Veelerveen was geen schim van de eerste helft. Passing kwam niet aan, door 2 persoonlijke fouten was het juist Alteveer die resulteerden in de 1-0 en 2-0. Na de 2-0 probeerde Veelerveen nog wel wat druk uit te oefenen echter dit bleef uit.

Ze probeerden zelfs met nog een kwartier te spelen achterin 1 op 1 te gaan voetballen echter door een goeie goal van Alteveer (afstandsschot) werd het zelfs nog 3-0 voor Alteveer.

Conclusie:

Veelerveen heeft laten zien dat men zeker goed kan voetballen, echter schort het in de afronding. Tevens heeft Veelerveen laten zien dat men achterin het toch goed voor elkaar heeft. De spitsen van Alteveer zijn aardig uit de wedstrijd gespeeld. Echter op sommige gebieden achterin moet Veelerveen wel wat zekerder worden. Maar ik ben er wel van overtuigd dat als eenmaal de doelpuntenmachines van Veelerveen op stoom komen dat ook de rest beter gaat voetballen.

Maar iedereen koppies omhoog houden en zorgen dat je in jezelf moet blijven geloven.

De toeschouwer.