Eerste duel van het nieuwe seizoen 2012-2013

Musselkanaal 1 (zon)

2 augustus 2012 19:30

Op donderagavond ging Veelerveen bij de kersverse 2e klasser Musselkanaa op bezoek.
Veelerveen begon deze wedstrijd onder een viertal basiskrachten, maar ook Musselkanaal was niet compleet.
De eerste helft was Veelerveen de boven liggende ploeg door mooi en snel combinatiespel liet Veelerveen zien waar ze tot in staat zijn en dit bezorgde Musselkanaal best wat problemen, over en weer waren er wel wat kansen, maar de betere kansen waren er voor Veelerveen. In de 28e minuut bracht Derk Jan Nijboer verdient op voorsprong.
De tweede helft was Musselkanaal de betere ploeg, het hoge tempo van de eerste helft bracht Veelerveen de tweede helft in de problemen. Logisch omdat Veelerveen net met de training is begonnen en Musselkanaal al wat langer bezig is.
In de 67 minuut zorgde  Kevin Oosting voor de verdiende gelijkmaker, randje buitenspel schoot hij de bal onhoudbaar in het doel van Veelerveen.
De trainers van beide ploegen gingen toen wat aan het wisselen, maar dit zorgde ervoor, dat de wedstrijd wat rommelig werd, Musselkaal kreeg nog een paar kansen, maar met man en macht wisten de mannen van Veelerveen de winnende treffer te voorkomen.

Al met al een leuke wedstrijd.