Veelerveen 2 - Kwiek 4

9566PG
VEELERVEEN
tel. 0597-541722

Van onze vaste verslaggever van het tweede: "de voetbalsupporter/-liefhebber" ontvingen wij weer een wedstrijdverslag. Dit keer kwam Kwiek uit Hoogezand naar Veelerveen.

Veelerveen 2 – Kwiek 4

Zondagochtend 30 oktober om 10.00u werd er afgetrapt tussen de heren van Kwiek en Veelerveen en omdat Kwiek ook in het geel speelt voetbalde Veelerveen in het wit (daar zal de wasvrouw blij mee zijn geweest). Ik hoorde dat een aantal jongens vorig jaar ook al tegen Kwiek 4 hadden gevoetbald en dat vooraf al duidelijk was dat het een goede ploeg is. Een kleine blik op de voetbalapp leerde me dat ze 4 wedstrijden 12 punten, geen doelpunten tegen en 19 doelpunten voor hadden, koploper dus! Veelerveen was gewaarschuwd. Daarnaast zag ik Thomas, Gijs en Vester in het veld staan. Thomas is weer fit zo te zien en fijn om te zien dat de wissels van het 1e minuten maken in het 2e en helpen daar waar het kan. Ook Steven was weer terug om de verdediging te ondersteunen. Omdat het 4e te weinig spelers had, waren Viggo, Damian en Mart helaas niet van de partij bij het 2e, maar elkaar helpen om te kunnen voetballen vind ik een mooi gebaar en zo hoort het ook!

In het veld was het al snel was duidelijk dat Kwiek de bovenliggende partij was en Veelerveen moeite had om hun spel te maken. Echter kwamen er gaandeweg de 1e helft toch enkele mogelijkheden en vanuit 2 counters had Jesper of moeten scoren of de bal af moeten leggen aan Jacky, maar helaas gebeurde dat niet, dus bleef het tot en met de rust 0-0, terwijl het minimaal 1-0 had moeten zijn. Gemiste kans! Het spel van Veelerveen was niet slecht maar de tegenstander was gewoon weg beter, maar de verdediging stond, samen met Thomas op doel, gewoon goed. Helaas viel Gijs aan het einde van de eerste helft uit met een blessure aan zijn scheenbeen, waardoor Arjan en Gerard genoodzaakt waren om voor de rust al te wisselen. Ook Jarno kon de 2e helft niet meer voetballen en hierdoor vonden er enkele wisselingen plaats in het veld, zodat Mike en Bas-Jan hun kunsten mochten laten zien.

De eerste 15 tot 20 minuten in de 2e helft had Veelerveen de overhand en kwamen er zowaar een aantal doelpogingen en enkele kansen. Echter was het Kwiek die halverwege de 2e helft met een hard en geplaatst afstandsschot, vanaf een meter of 20, de leiding nam. Daarna nam Kwiek het heft weer in handen en waren er voor hun nog een aantal kansen, maar deze werden door hun eigen onkunde omzeep werden geholpen of de verdediging van Veelerveen greep goed in. Naar mate de 2e helft vorderde werden er ook meer risico`s genomen door Veelerveen. De ruimte lag met name op de zijkanten echter werd hier niet goed gebruik van gemaakt en het extra mannetje mee naar voren bracht ook niet het gewenste effect. Eén van de aanvallen, welke door Veelerveen niet goed werd uitgespeeld, resulteerde in een counter voor Kwiek welke ze met perfectie, tot op de doellijn, uitvoerde waardoor er 0-2 op het scorebord kwam te staan. Met nog 5 minuten op de klok was de wedstrijd gespeeld en beide teams geloofden het wel. Ondanks de sterkere tegenstander werd er bij vlagen goed gevoetbald. Wederom hield ik een positief gevoel aan de wedstrijd over. Ik denk dat het 2e meer kan dan dat ze zelf denken……

De voetbalsupporter/ -liefhebber