Veelerveen 1 - Oring 1 (zon)

Veelerveen 1

Oring 1 (zon)

Rob Müller (schot)
Tommy de Looze (penalty)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse D

12 september 2010 14:30

Akker, H.J.M.

VVV – Oring

Een dag na de welbekende 11de september stond er voor de local heroes van de VV Veelerveen ook een – weliswaar van een geheel andere orde – gedenkwaardige wedstrijd op het programma: VVV – Oring. Veel spelers van de thuisploeg wisten nog maar al te goed hoe de – kansloze - dubbele ontmoeting in het kader van de nacompetitie voor een aantal jaren terug is verlopen. Met deze wetenschap en de troosteloze weersomstandigheden werd er deze middag om 14.30 afgetrapt en was het Oring dat het initiatief nam in de wedstrijd. In de openingsminuten waren het de gasten die een aantal keren gevaarlijk door kwamen. De man die niet wegging, toen wel vertrok richting Nieuw-Buinen, maar uiteindelijk toch maar wel weer terug kwam hield VVV een aantal keer goed op been in deze fase. (nog bedankt Leo)

Vervolgens kreeg de wedstrijd een meer gelijkwaardig karakter en ontstonden er kansen voor de thuisploeg. Na een halfuur was het Merijn ter Velde met een strakke pass die Harmen Huls vond. HH bleef koelbloedig oog in oog met de doelman en bezorgde de gastheer een voorsprong. Na de 1-0 bleef de wedstrijd redelijk in evenwicht met kansen over en weer, allesbehalve een gespeelde wedstrijd dus.

Met de 2de helft nog volledig open moesten de heren van VVV dus nog vol aan de bak om de 3 punten in eigen huis te houden. Na de combinatie tussen Merijn ter Velde en Harmen Huls in de eerste helft, waren de rollen na 60 minuten omgedraaid: een verdwaalde hoge bal werd door HH op keurige wijze doorgekopt en op waarde ingeschat door de razendsnelle Ter Velde. Ook hij faalde niet na een korte krachtmeting met de doelman van de bezoekers: 2-0.

Na de 2-0 waren er legio mogelijkheden om de score naar een hoger niveau te tillen, echter werd hier te slordig mee omgegaan door de voorwaartsen van de thuisploeg. VVV had de wedstrijd volledig onder controle maar verzuimde de mooiste kansen af te maken. Wanneer het dan niet makkelijk kan, dan maar moeilijk moet Rob Muller gedacht hebben toen hij na een weergaloze solo de 3-0 in het netje legde. 3 man werden aanvankelijk het bos ingestuurd en uiteindelijk maakte Muller het op koelbloedige wijze af. De 4-0 van Tommie de Looze volgde op een penalty na een overtreding op Merijn ter Velde in de 16 meter. Zo pakte ook The Gun zijn doelpuntje mee deze middag. Een corner vlak voor tijd bezorgde Oring de eretreffer in deze sportieve wedstrijd.

De woorden “gratis bier” zijn waar we mee afsluiten, want dat was er omstreeks 16.30 genoeg te krijgen op sportpark Veelerveen. Volgende week Weerdinge uit, hopen dat er maar weer een mooi resultaat uit mag rollen…..