Eerste elftal op kampioenkoers

11 april 2022 17:15

Nog steeds is ons eerste ongeslagen in de vijfde klasse. Ook vv Alteveer wisten de mannen van Boelo Dekker aan de zegekar te binden. Het werd 2-0.

In november 2021 werd het 1-3 toen we de uitwedstrijd speelden tegen Alteveer. Wel een overwinning destijds, maar geen makkelijke wedstrijd. De resultaten van de bezoekers waren sindsdien heel wisselend. Voor ons moeilijk in te schatten in welke vorm en met welke gretigheid we Altveer zouden treffen.

Gistermiddag kwamen we al vrij snel op voorsprong door een goal van Jeffry van der Veen, die alweer zijn negende maakte in deze competitie. Het veldoverwicht was gedurende de eerste helft voor ons, maar het afmaken bleef nog achterwege.
Yannick Kruizinga kwam regelmatig over de rechterkant met een goede voorzet, maar de spitsen wisten de kansen niet te benutten.
Keeper Stan van der Weide keepte ook een puike wedstrijd, maar echt gevaarlijk werd Alteveer niet. Voor rust werd het na een schitterende pass van Alwin Prusen nog 2-0 door andermaal Jeffry van der Veen. Dit was tevens de ruststand.

Na rust waren we er op gebrand om de score uit te breiden en de mogelijkheden waren er ook zeker, maar gescoord werd er niet meer. En dus bleef het 2-0 en pakten we ook in deze 14e competitiewedstrijd de volle winst.

Op zaterdag 16 april ontvangen we WEO dat tweede staat met 32 punten uit 13 wedstrijden. De wedstrijd begint om 18.00 uur op het sportpark in Veelerveen.

Tedo Swarts en Reinier Edens maakten een mooi beeldverslag van de wedstrijd tegen Alteveer. Kijk ook op de Facebookpagina Veelerveen en de website Mooi Oost Groningen voor meer foto’s van deze wedstrijd.