De versoepelingen voor het voetbal op een rij

18 mei 2021 20:00

Na de aangekondigde versoepelingen per 19 mei 2021 zijn dit de meest in het oog springende maatregelen voor het voetbal:

• Wedstrijden van alle amateurcompetities zijn tot nader order niet toegestaan.
    - Spelers vanaf 27 jaar mogen trainen in groepen van 30 personen en met onderling 1,5 meter afstand.
    - Voor jeugd en jongvolwassenen t/m 26 jaar geldt geen beperking in de groepsgrootte en de onderlinge afstand tijdens de training. Zij mogen onderling trainingswedstrijdjes spelen bij de eigen vereniging.
    - De terrassen op sportlocaties mogen open tussen 06.00 en 20.00 uur. Hierbij geldt: maximaal vijftig personen per terras en maximaal twee personen aan tafel op anderhalve meter afstand, tenzij het om mensen uit hetzelfde huishouden gaat.
    - Alle kleed- en doucheruimtes blijven gesloten.
    - Binnensportaccommodaties mogen open. Zaalvoetballers vanaf 18 jaar mogen in groepen van maximaal twee personen trainen, op anderhalve meter afstand.
    - Groepstrainingen zijn niet toegestaan, tenzij het gaat om kinderen en jongeren tot en met 17 jaar
    - Geen publiek toegestaan op de sportaccommodatie.

• Bron: knvb.nl