Bericht van de voetballiefhebber

1 mei 2023 13:15

Vorige week ontvingen we weer bericht van de anonieme voetballiefhebber. Hij of zij doet verslag van ons tweede elftal. Onderstaand een update:

Ik heb na de winterstop helaas niet alle wedstrijden van het 2e elftal kunnen bezoeken. Van de wedstrijden die ik wel heb kunnen bezoeken ben ik getuige geweest van wisselende resultaten, goed voetbal, persoonlijke fouten, een teamprestatie maar ook van goed voetballende tegenstanders en gefrustreerde tegenstanders.

Veelerveen 2 – Heiligerlee 2

Na de goede zege op Muntendam was de sfeer in de groep positief. Tegen Heiligerlee 2 zou het 2e een kans moeten hebben op een punt echter verliep deze wedstrijd niet zoals verwacht. Drie persoonlijke fouten en een goede aanval van Heiligerlee zorgden ervoor dat Veelerveen met de rust al tegen een 4-0 achterstand aan keek. Achteraf bleek dat Heiligerlee 2 was versterkt met een aantal spelers van het 1e elftal. De tweede helft was Veelerveen scherper en beter in de duels echter was het Heiligerlee die de doelpunten maakte waardoor de wedstrijd 6-0 werd verloren.

Veelerveen 2 - Siddeburen 2

4-1 verlies voor Veelerveen 2. Siddeburen was de betere ploeg, ondanks dat Veelerveen wel goed voetbalde en een aantal kansen wist te creëren was het toch Siddeburen die de dienst uitmaakte en voor de doelpunten zorgde. Al met al een terechte uitslag tegen een ploeg die gewoon weg beter en volwassener was.

Heiligerlee 3 – Veelerveen 2

De vraag was of de wedstrijd wel door kon gaan. Vorst, sneeuw, niet goed zichtbare zijlijnen. Alle andere wedstrijden in de competitie waren afgelast, echter besliste de scheidsrechter dat er gespeeld kon worden op een veld waarin zo her der nog wat vorst in de grond zat. Ondanks de harde stukken in het veld en de vallende sneeuw was Veelerveen de betere ploeg wat resulteerde in een 2-0 voorsprong. Na de rust voerde Heiligerlee de druk op en kwam Veelerveen niet meer aan voetballen toe, sterker nog Veelerveen was aangewezen op de counter. Het geloof in de winst bleef omdat Heiligerlee niet tot scoren kwam mede door het goede verdedigen en goed keeperswerk van Stan bleef het lang 2-0. Toch viel 10 minuten voor de tijd de 2-1 en nam Heiligerlee nog meer risico`s. Uit 1 van de counters werd door Veelerveen vlak voor tijd de 3-1 gemaakt en was het geloof bij Heiligerlee weg.

Veelerveen 2- Kwiek 6

Wetende dat Kwiek 4 en Kwiek 6 goede ploegen zijn dan verwacht je een scherp Veelerveen, echter is gebleken dat dat niet altijd het geval is. Door niet geconcentreerd te voetballen, kleine en grote fouten te maken en een goed voetballende tegenstander stond Veelerveen met rust 4-0 achter. De 2e helft zag ik een ander Veelerveen. Een Veelerveen die scherp was, een Veelerveen die strijd leverde. Het hele team stond ineens als een team te voetballen wat resulteerde in 2 doelpunten, echter was Kwiek 6 te sterk en maakten zij de 5-2 door een fout in de verdediging. Maar complimenten aan het team want ik heb een goede 2e helft gezien.

Hoogezand 3 – Veelerveen 2

Op papier een lastige uitwedstrijd mede doordat de thuiswedstrijd tegen Hoogezand 3 in een vechtpartij eindigde. De eerste helft was Veelerveen de bovenliggende partij met goed spel. Echter door foutjes in de verdediging was Hoogezand een aantal keren gevaarlijk. Twee kon Arjan redden en bij de derde aanval stond het vizier van de spitsen gelukkig niet op scherp. Dit was helaas ook bij Veelerveen het geval. De kansen waren niet aan onze spitsen besteed. Zelfs een tikkie takkie aanval a la Barcelona was niet aan Swen besteed. Laat staan de kansen die Martijn om zeep hielp. Een houdbaar afstandsschot van Daan ging echter onder de grabbelende keeper door waardoor Veelerveen met een minieme voorsprong de rust inging.

De 2e helft was min of meer een kopie van de eerste helft. Veelerveen had het betere van het spel en de ingevallen Stan had weinig te doen. De aanvallen werden goed opgezet echter gaandeweg de 2e helft won de lange bal het van het voetballend aanvalsspel. Wederom werden meerdere grote kansen gemist. Na een overtreding op Martijn in de 16 m werd de claim om een penalty weggewuifd door de scheidsrechter.

Helaas ging het ook deze mis in de wedstrijd. Jesse probeert in de eigen 16 een aanval van Hoogezand in de kiem te smoren waarbij wat duw en trek met de tegenstander aan te pas kwam. Beide spelers lagen op de grond en de stoppen sloegen bij de tegenstander door. Beide spelers mochten het veld verlaten. Echter kwam de speler van Hoogezand nog verhaal halen in de dugout van Veelerveen waardoor er weer een opstootje ontstond. Uit de volgende aanval van Hoogezand kwam de spits 1 op 1 te staan met Stan, echter miste Stan de bal of hij kwam te laat, maar raakte wel de tegenstander. De in de middencirkel lopende scheidsrechter gaf een achterbal echter zwichtte hij onder de druk van de tegenpartij en gaf hij een penalty. Deze werd raak geschoten en kort daarna werd de wedstrijd afgefloten.  De druiven waren zuur voor Veelerveen, maar als je zelf de doelpunten niet maakt dan krijg je ze tegen.

De voetballiefhebber- / supporter.