Kampioenschap in vierde klasse C uitgesteld

11 april 2023 16:45

Voor het oog van ruim 400 toeschouwers speelden we op Tweede Paasdag gelijk tegen THOS uit Beerta. En dat was net niet genoeg om het kampioenschap te vieren. Dat volgt mogelijk aanstaande zondag in de uitwedstrijd tegen Gieterveen.

Een gelijkspel was niet genoeg. Daarmee zouden we op 36 punten komen en dat is ook nog haalbaar voor THOS, die zaterdags voor Pasen van SPW won. Er moest dus gewonnen worden om het kampioenschap te kunnen vieren.

Het begin was prima! We hadden de wind mee, waren de betere ploeg en kwamen op voorsprong door een goal van Kevin Rosevink. In de 40ste minuut maakte Jesse Bergman de 2-0. En dat was een mooie stand om de tweede helft in te gaan.
Maar die verliep geheel anders. We kwamen op achterstand, nadat keeper Thomas Klungel een aanvaller van THOS probeerde uit te kappen. Iets dat Klungel veel vaker doet in een wedstrijd en dan gaat het meestal goed. Maar nu mislukte dit, waardoor het 2-1 werd. Kort daarop eindigde een geweldige vrije trap van THOS in de kruising van onze goal. En toen was zo ineens 2-2.

En dus moesten we weer aan de bak. Jelle Oost bracht ons weer in het zadel door de 3-2 te maken. Het kampioenschap lonkte met nog een dik kwartier te spelen, maar 7 minuten voor het einde maakte THOS opnieuw de gelijkmaker.

We gingen op jacht naar de winnende goal, waarbij Yannick Kruizinga nog de beste papieren had. Maar hij schoot hoog over.

Het werd uiteindelijk 3-3 en nu moeten we aanstaande zondag in en tegen Gieterveen een puntje proberen te pakken. Dat is genoeg om alsnog kampioen van de vierde klasse C te worden. We zijn er echt heel dichtbij, het moet alleen nog even gebeuren.

Jacob Musch en Reinier Edens deden weer verslag met hun camera’s.