Winst in derby tegen Wedde

6 februari 2023 20:15

WEDDE – De voetbalwedstrijd Wedde – Veelerveen eindigde in een 2-5 overwinning voor ons. We blijven daardoor aan kop in de vierde klasse C.

In de eerste helft leek het een echte derby te worden, waarbij Wedde op voorsprong kwam na een minuut of twintig. Roy Dekker trok de stand weer gelijk met een kopbal. Daarna volgde een fase waarin we duidelijk sterker waren en dat resulteerde in een voorsprong. Kevin Rosevink maakte de 1-2. Een ongelukkig moment in onze verdediging liet Wedde niet onbestraft: 2-2. De penalty die we nog kreeg toegekend kregen, werd door Kevin Rosevink gemist. En dus gingen we met een gelijke stand aan de thee.

In de tweede helft waren we absoluut de bovenliggende partij. Een vlotte goal van Kevin Rosevink in de tweede helft werd afgekeurd en ook Yoran Reit miste voor open doel. Uiteindelijk wist Kevin Rosevink ons alsnog op voorsprong te zetten: 2-3. Na een goede aanval die Wouter de Jong liet lopen voor Jesse Bergman, werd de voorsprong uitgebreid naar 2-4. Routinier Lars van Ravenhorst maakte het laatste doelpunt 2-5.

We blijven zodoende aan kop in de vierde klasse C. Siddeburen verloor van BNC, waardoor THOS uit Beerta nu de tweede plek inneemt. Aankomende zondag spelen we thuis tegen Heiligerlee.

De fotografen Reinier Edens en Jacob Musch maakten weer een fotoverslag van de wedstrijd.