Veelerveen wint topper tegen Gieterveen

21 november 2022 10:45

Gistermiddag wist het eerste elftal in eigen huis de kraker te winnen tegen Gieterveen. Met klinkende cijfers: 4-0!

In de eerste helft leek het er nog niet op dat we met ruime cijfers zou winnen. Het spel ging over en weer, waarbij Gieterveen nog de meeste mogelijkheden creëerde. Maar echt gevaarlijk werden ze niet. Een vrije trap op de rand van het zestienmetergebied werd door Yannick Kruizinga in de 20e minuut raak geschoten. En dat was ook de ruststand: 1-0.

In de tweede helft gingen we beter spelen. En dat resulteerde wederom in de 20e minuut in een goal. Waar de verdedigers van Gieterveen onder de bal door liepen, pikte Jelle Oost deze op en maakte keurig af: 2-0. En dat gaf ons vleugels. Het laatste kwartier waren we absoluut de betere ploeg. Een misverstand in de Gieterveense verdediging eindigde in een eigen doelpunt: 3-0 en vijf minuten voor het einde wist Yoran Reit ook nog een goaltje mee te pikken: 4-0.

We nemen zodoende de koppositie weer over van Gieterveen met 16 punten uit 7 wedstrijden. Volgende week is het eerste elftal vrij; die week daarna komt SPW uit Stadskanaal naar Veelerveen.

Jacob Musch was aanwezig om foto's te maken van de wedstrijd.